Руската Црноморска флота е под постојан американски надзор. Над меѓународните територијални води, јужно од Севастопол, има постојано присуство на најмалку еден шпионски дрон „глобален јастреб“, кој ги следи движењата на бродовите и снима радио и електронски комуникации.
За време на ваквите мисии, кои траат неколку часа, операторите лоцирани во Америка собираат податоци за рускиот одбранбен систем на Крим.
Тие го проверуваат времето на реакција на рускиот систем за противвоздушна одбрана, ги снимаат радарските фреквенции и ги снимаат нивните позиции.
Русија тврди дека Америка оваа информација ѝ ја пренесува на Украина, која на овој начин успеала да го погоди крстосувачот „Москва“.
А неодамнешните напади на украинските дронови на Севастопол немаше да бидат можни без помошта на Америка, која ја знае точната локација на бродовите во пристаништето.
Русија затоа ја разгледува можноста дел од бродовите да се преместат во Новоросијск, надвор од опсегот на украинските дронови.
Тие не ја отпишаа Црноморската флота
Патем, постојаниот мониторинг на руските поморски сили во Црното Море сугерира дека Америка и Украина не ја исклучуваат можноста за нејзино натамошно влијание во војната.
Флотата би можела да се користи за слетување во околината на Одеса, од каде, доколку е потребно, руските трупи би можеле да продолжат кон Придњестровје, која формално е дел од Молдавија, но е лојална на Москва.
Шпионирањето на Русија не е воопшто едноставно затоа што, на пример, „глобалниот јастреб“ не се наоѓа во близина на Црното Море, туку дури и на Сицилија.
Поточно, тие дронови полетуваат од аеродромот кај Катанија, од каде преку централна Грција продолжуваат кон Бугарија, каде излегуваат кон Црното Море.
Таму се искачуваат на висина од околу 57.000 стапки, односно 19.000 метри и со брзина од околу 500 километри почнуваат да собираат податоци.
Во исто време, долж границите на Украина, Белорусија и Молдавија, авиони на НАТО секојдневно дежураат и ја снимаат комуникацијата и активностите на руската армија на бојното поле.
Америка користи авиони „џоинт стар“ Е-8, а Велика Британија РЦ-135 авиони „риверт џоинт“.
Станува збор за приспособени авиони Боинг 707, придружувани од авиони танкер KC-10.
Кога летаат британските „Авакс“, кралските воздухопловни сили испраќаат ловци од типот „Еурофајтер“ со седиште во Романија како поддршка.
Американски транспортни хеликоптери се почесто се гледаат на небото над Романија. Таму пристигнаа со единици од 101-та воздушнодесантна дивизија.
Американските падобранци изведуваат вежби долж брегот на Црното Море, а таму се превезуваат со хеликоптери CH-47 „Chinook“.
Виетнамски ветеран, произведен во 1960 година.
Сепак, најмногу внимание неодамна привлече еден ветеран, направен во 1960 година.
Станува збор за бомбардер B-52 H „stratofortress“ со сериски број 60-0026, познат и како „одмаздник од Дакота“, кој извршувал бомбардирање за време на Виетнамската војна.
Тој е виден на небото над Велика Британија, Шпанија, Грција и Турција, а сега и Норвешка.
Тој авион сè почесто полетува од базата Бодо во северна Норвешка, од каде што практикува напади со крстосувачки ракети врз чувствителни руски цели.
Тоа може да бидат аеродроми и поморски објекти во околината на Мурманск, вклучувајќи ја и базата за нуклеарна подморница во Пољарно.
На Белото Море, во Северодвинск, има големо бродоградилиште, до кое се сместени подморници од класата „Ајкула“.
Со поместување од 48.000 тони, тие се најголемите подморници во светот. Тие ја носат ознаката на НАТО „Тајфун“.
Нивната задача е да ги напуштат пристаништата и да заземат позиции под мразот на Северниот пол во случај на нуклеарен конфликт.
Оттаму тие би можеле да лансираат по 20 проектили со нуклеарни боеви глави.