Дали кризата со Боинг влијае и на европските авиокомпании?

Сподели со своите пријатели

Поради инцидентот со Боинг 737 MAX 9 што се случи на 6 јануари, американската воздухопловна управа ФАА воведе забрана за летање на 171 авион од таа серија во САД.

Loading...

Колку авиони од овој тип се користат во светот?

Според податоците на службата за анализа на воздушниот сообраќај „Цириум“, во светот се во функција околу 215 авиони од овој тип.

Флотата на Јунајтед ерлајнс има 79 вакви авиони, што ја прави најголема во светот. Алјаска ерлајнс оперира со 65 авиони од овој тип.

Освен со Јунајтед ерлајнс и Алјаска ерлајнс, Боинг 737 МАКС 9 лета, меѓу другите, и Копа ерлајнс од Панама, Aeromexico, Flajdubai, казахстанската авиокомпанија SCAT, Turkish Airlines, Icelandair и индонезискиот авиопревозник Lion Air исто така користеле неколку авиони Boeing 737 MAX 9.

Германската Lufthansa не користи Boeing 737 MAX 9 и не нарачала, според портпаролката на компанијата.

Како реагираше Европската агенција за воздухопловна безбедност?

Европската агенција за воздухопловна безбедност (ЕАСА) ја презеде американската забрана за летови за Боинг 737 МАКС 9, се вели во соопштението на ЕАСА.

Сепак, агенцијата дополнително нагласува дека, според нејзините сознанија, ниту еден авиопревозник во земјите членки на EASA не користи авион од таа конфигурација.

Членки на EASA се земјите од ЕУ, како и Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија.

Loading...

Британската воздухопловна управа АЦВ исто така објави дека типот на авион не се користи во Велика Британија.

Што е посебно за тој конкретен Боинг?

Boeing 737 MAX 9 се произведува во неколку верзии, кои се разликуваат по бројот на седишта.

Ако се избере верзијата со повеќе седишта, бројот на потребните излези за итни случаи се зголемува.

Тој модел е стандардната верзија на Boeing 737 MAX 9. Има и верзии за помал број патници. Еден таков модел користеше Alaska Airlines.

Во конфигурацијата во која настанала штетата, излезот во средината на кабината е заменет со држач за седиште, посочува EASA.

Овој тип обично го користат авиокомпаниите кои летаат со помал број патници. Со нив не е потребен дополнителен излез за да се исполнат безбедносните барања за евакуација, се наведува.

Таквата табла за итен излез е прикачена на авионот со дванаесет загради. Четири завртки го спречуваат вертикалното движење.

„Вратата се помести нагоре и се оддалечи од застанувањето, што предизвика пукање на држачот“, објасни Клинт Крукшанкс, инженер од Националниот одбор за безбедност на транспортот (NTSB).

Loading...

Што прават авиокомпаниите?

Icelandair во понеделникот објави дека не е засегнат од заземјувањето на Boeing 737 MAX 9.

„Потврдено е дека проблемот е поврзан со опрема што не е дел од конфигурацијата на Icelandair на Боинг 737 MAX 9“, цитира агенцијата Ројтерс. изјави портпаролот на авиокомпанијата. „Icelandair“ има четири авиони од овој тип, но сите имаат излези за итни случаи.

Така е и кога станува збор за верзијата дека Lion Air – но авионите на таа компанија засега остануваат на земја.

Во есента 2018 година се урна авион на Lion Air 737-8 Max, а сите патници и членови на екипажот загинаа.

Туркиш ерлајнс објави дека врши проверка на пет нејзини авиони. Додека не заврши техничката истрага и не се преземат мерките што ги бараат властите, Туркиш ерлајнс одлучи да повлече од употреба пет од своите авиони Боинг 737 Макс 9, објави информативниот портал „Аеротелеграф“, повикувајќи се на претставник на Туркиш ерлајнс.

Што следува за Боинг?

Во моментов, се чини дека воочените недостатоци потенцијално би можеле да бидат посериозен проблем.

Алјаска ерлајнс, како и Јунајтед ерлајнс, открија лабави завртки и сврзувачки елементи и на нивните други авиони.

НТСБ сега прво се фокусира на погодениот авион, но како што напредува истрагата, нема да се двоуми да даде посеопфатни безбедносни препораки доколку е потребно, рече шефицата на агенцијата Џенифер Хоменди.

Loading...

„Пред сè, треба да откриеме што се случило со тој авион“, рече Хоменди, додавајќи дека ако има голем проблем во целиот систем или флота, НТСБ ќе издаде итна безбедносна препорака за обнова и промени во авионот.

Какви последици има инцидентот врз угледот на Боинг?

Безбедносните инциденти станаа се поголем проблем за американската компанија во последните години.

Минатиот декември, Боинг нареди да се проверат поновите 737 Max-Jets за лабави зглобови.

Имаше проблеми во минатото поради грешки во производството кај добавувачот Spirit Aerosystems.

Шефот на главниот клиент на Боинг Рајанер, Мајкл О’Лири, во интервју за „Фајненшл тајмс“ ја повика американската компанија да ја подобри контролата на квалитетот.

Нискобуџетниот превозник Рајанер управува со флота од 737 авиони. Флотата е во ред, тврди О’Лири, „но не ни треба ваков краткорочен проблем со репутацијата“, пишува ДВ.

Loading...