Според извештаите на медиумите во последните денови, американскиот производител на авиони Боинг планира враќање на рускиот пазар, што ќе им овозможи на руските авиокомпании да купуваат авиони и резервни делови, а истовремено да ги обнови испораките на руски титаниум за Боинг.
Оваа информација доаѓа од Телеграмскиот канал Шот, кој не ги наведе изворите на своите тврдења.
Сепак, официјални извори не ги потврдија овие наводи.
Кремљ соопшти дека нема информации за можното враќање на Боинг на рускиот пазар.
Портпаролот на рускиот претседател Дмитриј Песков исто така коментираше на темата:
„Немаме информации. Никаде не видовме изјава од претставници на Боинг за ова. Според тоа, секое разгледување на ова прашање е тешко соодветно“, одговори претставникот на Кремљ.
Дополнително, руското Министерство за индустрија и трговија смета дека охрабрувањето на враќањето на странските брендови во Русија би било „непромислено“, нагласувајќи го фокусот на домашните компании кои ги замениле западните конкуренти.
Официјалниот став на Боинг сè уште не е познат, бидејќи компанијата не даде никаква изјава за можното продолжување на операциите во Русија, што дополнително ја нагласува шпекулативната природа на оваа информација.
Враќањето на Боинг може да има значително влијание врз руските авиокомпании како Аерофлот и С7 ерлајнс, кои во меѓувреме се потпираат на домашното производство и алтернативни добавувачи.
Клучното прашање е колку руските производители, како што е UAC (United Aircraft Corporation), се способни да ја одржат флотата и да обезбедат замена за западните модели, како што се Superjet 100 и MC-21.
Со оглед на санкциите наметнати по конфликтот во Украина во 2022 година, секое враќање на Боинг ќе бара промени во регулаторната рамка.
Во моментов нема индикации дека САД или ЕУ би можеле да ги олеснат овие санкции.
Важна улога игра и геополитичкиот аспект. Враќањето на Боинг би можело да влијае на односите меѓу САД и Русија и веројатно би можело да биде дел од поширокото економско ресетирање на односите.
И покрај санкциите, руските авиокомпании во меѓувреме најдоа алтернативни извори за купување западни авиони и делови, главно преку трети земји како Турција, ОАЕ, Кина и Иран. Неодамнешните истраги покажаа дека некои резервни делови сè уште пристигнуваат во Русија и покрај ограничувањата.
Во моментов, извештаите за враќањето на Боинг на рускиот пазар се чини дека се шпекулативни по природа, без официјална потврда или конкретни планови за продолжување на работата во Русија.