Вкупната должина на трасата, која е важен дел од трансевропската транспортна мрежа, е 63 километри и започнува од границата со Република Србија, кај граничниот премин Калотина, и ќе има пет подвозници, два надвозници, два моста и еден вијадукт.
За неколку недели, кон средината на септември, ќе биде пуштен во употреба последниот дел од автопатот „Европа“, кој ја поврзува Софија со српската граница.
Ова го најави регионалниот министер Иван Иванов за време на увидот на делницата од 16 километри.
Во моментов, на овој дел од автопатот се изведуваат завршни работи, од Сливница до обиколницата околу Софија кај Божуриште.
Изградбата на автопатот започна во 2019 година за време на третата влада на Бојко Борисов.
Вкупната должина на трасата, која е важен дел од трансевропската транспортна мрежа, е 63 км и започнува од границата со Република Србија (кај граничниот премин Калотина).
Изградени се пет подвозници, два надвозници, два моста и еден вијадукт, како и четири раскрсници и две раскрсници на патишта – „Костинброд“ и „Мрамор“.
„Европа“ практично се влева во северниот експресен пат, од кој има директен пристап до автопатот „Тракија“, а автопатот „Марица“ се користи со години од Пловидба до Капетан Андреј.
Сега, за прв пат во својата историја, Бугарија ќе има комплетен автопат од граница до граница.
Во моментов, оваа рута носи просечно од 20.000 до 25.000 возила дневно, а 30.000 возила во најпрометните летни денови.
Овие автомобили и камиони го сочинуваат и најголемиот дел од сообраќајот на автопатот „Тракија“, помеѓу Софија и Пловдив, каде што имало 48.000 автомобили дневно, бидејќи е сезона на празници.
„Докажуваме дека кога постои потребната политичка волја, резултатите се таму“, рече министерот Иванов, потсетувајќи дека делницата помеѓу Боза и Дерманца на автопатот „Хемус“ исто така треба да биде пуштена во употреба оваа година, во септември или октомври.
„Ова е темпо што само ние од ГЕРБ можеме да го наметнеме. Им благодарам на моите колеги од Бугарската социјалистичка партија и особено на министерот за регионални работи. За седум месеци, тој издаде 74 градежни дозволи, од кои 15 се за патишта. Градежните работи повторно се во тек во Бугарија и граѓаните ќе ја добијат долгоочекуваната инфраструктура“, изјави за „Политика“ Николај Нанков, претседател на Комисијата за регионални работи во бугарскиот парламент.
Тој ги обиколи работите заедно со раководителот на Агенцијата за патна инфраструктура, Јордан Валчев, и неколку други пратеници од Софија.
Автопатот „Европа“ се завршува со задоцнување од околу две години, а работите беа претежно запрени во периодот од 2021 до 2023 година.
Потоа се покажа дека некои од проектите не се соодветни. Зголемувањето на цената на изградбата на „Европа“ беше решено со пренасочување на парите за последната делница од автопатот „Струма“ во рамките на оперативната програма „Транспорт“ кон овој автопат до српската граница.
Ова е направено со дозвола од Европската комисија, која изнесува 140 милиони евра. Тоа е и приближната цена на акцијата „Европа“, која моментално завршува, а треба да чини 133 милиони евра.
Таа е дел од европски проект финансиран од Кохезискиот фонд преку Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020“.