Зголемувањето на цените на енергијата и бирократијата во Европа се повеќе ги мачат производителите на автомобили.
Ова е токму една од причините зошто производителите се повеќе се одлучуваат за САД или Кина, кои промовираат проширување на електромобилноста со значителни субвенции.
„Нема да го преселиме постоечкото производство во САД. Но, поверојатно е дека ќе ги изградиме следните фабрики во Америка. Постои ризик Европа да загуби од оваа прераспределба“, рече Клаус Розенфелд.
Оваа изјава на Клаус Розенфелд, шефот на Шафлер, четвртиот најголем германски производител на автоделови со повеќе од 80.000 вработени ширум светот, одразува важен тренд: автомобилската индустрија се повеќе го преместува своето производство од Германија и другите делови на Европа во Кина и Северна Америка.
Според Стефан Шнебергер, менаџер во Berullys Strategy Advisors, консултантска фирма специјализирана за автомобилската индустрија, има многу причини зошто автомобилската индустрија ја напушта Европа, една од нив е дека цената на електричната енергија е два до три пати поскапа од во САД, пренесува Бизинис.инфо.
„Но, построгите регулаторни барања на кои е изложена индустријата во ЕУ и Германија, исто така, зборуваат за преселба. И, се разбира, субвенциите што моментално се нудат во САД се исто така примамливи“, додаде тој.
Сепак, овие милијарди субвенции се поврзани со климатските технологии како што е електромобилноста.
Поради плановите за преместување на производството, ќе опадне и бројот на автомобили што треба да се произведуваат во Европа во периодот од 2023 до 2029 година, според сегашната анализа на Берулис.
Овој тренд, од друга страна, предизвикува многу попозитивни прогнози за другите региони во светот.
Глобалното производство на возила дури се очекува да расте, иако послабо од предвиденото во 2021 година.
„Сегашните прогнози ги покажуваат негативните ефекти од надворешниот шок предизвикан од војната во Украина, како и корекции на премногу оптимистичките прогнози од 2021 година во поглед на крајот на ограничувањата поврзани со пандемијата и кризата со чиповите“, објаснува Шнебергер.
Според анализата, во наредните години се очекува разлика во производството од околу четири милиони возила меѓу Германија и САД.
Преместувањата, како оние што неодамна ги најавија Audi и Ford, би го засилиле овој тренд.
Како резултат на тоа, се предвидуваат загуби до 100.000 директно засегнати работни места и пад на бруто домашниот производ (БДП) на Германија од 0,6 проценти во 2029 година.
Во овој контекст, проект менаџерот Шнебергер посочува дека важноста на автомобилската индустрија во Германија е поголема отколку во соседните европски земји.
„Тука неговиот удел е речиси пет проценти од БДП, што значи дека падот особено ќе влијае на германската економија. Дополнително, опаѓа и конкурентската предност на германските производители на автомобили и автоделови, која главно се поврзуваше со моторите со внатрешно согорување“ изјави тој.
Сепак, тоа е речиси минато. Бидејќи покрај дигитализацијата, проширувањето на алтернативните погони е еден од мегатрендовите во автомобилската индустрија.
Во САД, крајот на моторот со внатрешно согорување е исто така на повидок, но сепак побавно отколку во Европа или Кина.
Тоа би можело значително да се промени во блиска иднина.
„Деновите кога електричните возила беа феномен ограничен на западниот брег на Соединетите Американски Држави завршија“, рече Хенинг Лудс, експерт за американски пазар на автомобили и партнер во Берилс Стратеги Советници.
Според Лудес, кој соработувал на соодветната анализа, САД веќе се во директна конкуренција со Европа за второто место како најважен светски пазар за електрични автомобили, веднаш зад Кина.
Продажбата на такви возила се очекува да надмине шест милиони единици годишно во САД во 2030 година, што одговара на пазарен удел од околу 40 проценти.
Најголем предизвик за германските компании ќе бидат специфичните потреби на американските клиенти кои не се многу запознаени со електромобилноста. Ова вклучува специфични модели на возила.
„За разлика од Европа, теренците и пикапите ќе сочинуваат повеќе од 75 отсто од пазарот на чисто електрични автомобили“, вели Лудес.