САД се клучен пазар за швајцарскиот производител Викторинокс, а воведените царини претставуваат огромен предизвик за компанијата што ги произведува познатите швајцарски џебни ножеви, рече нејзиниот раководител, за кого преместувањето на производството во странство не е опција.
Позната по џебните ножеви што вклучуваат разни алатки како што се отворачи за шишиња, шрафцигери или ножици, компанијата со седиште во Ибах во моментов се обидува да најде решение со САД.
Но, „преместувањето на производството во странство – особено за џебни ножеви – не е опција“, бидејќи брендот е „дефиниран од неговото швајцарско потекло“, рече Карл Елснер.
Швајцарија беше изненадена од американските царини од 39 проценти воведени минатиот четврток за швајцарските производи што влегуваат во САД.
Овие царини – многу повисоки од 15-те проценти воведени за производите од Европската Унија или Јапонија – им нанесоа голем удар на производителите на индустриски машини, часовници, сирење и чоколадо.
„На краток рок, ситуацијата сè уште не е критична“, според извршен директор на Викторинокс, бидејќи залихите во САД се зголемија пред да стапат во сила царините.
Дополнителните трошоци што произлегуваат од овие царини затоа остануваат „управливи за тековната година“.
Но, Елснер нагласи дека доколку царините останат на сила, тој очекува дополнителни трошоци до 13 милиони долари годишно почнувајќи од 2026 година.
Иако компанијата останува „флексибилна“ во „прилагодувањето на променливите услови“, таа инсистира дека останува „посветена“ на својата локација во Ибах, каде што е основана во 1884 година.
Швајцарскиот бренд е добро познат во Соединетите Американски Држави, особено благодарение на телевизиската серија „МекГајвер“ од 1980-тите и почетокот на 1990-тите, каде што херојот редовно излегуваше од тешки ситуации благодарение на неговиот доверлив швајцарски нож.