Дали Фолксваген и понатаму останува германска компанија?

Сподели со своите пријатели

Фолксваген произведува и продава возила низ целиот свет. Овој концерн е првично германски, но го има и во Кина, Бразил и САД.

Loading...

Таа зависност од странските пазари наскоро би можела повторно да го прогонува.

Фолксваген е германски производител на автомобили, но работи на глобално ниво и зависи од многу други земји за да ги одржува своите производствени линии.

Фолксваген – најголемиот од дванаесетте марки на истоимениот концерн – произведе повеќе од 4,8 милиони автомобили ширум светот во 2023 година и генерира приход од над 86 милијарди евра (90,2 милијарди долари).

Ова е зголемување од 17 отсто во однос на претходната година, покажуваат податоците од годишниот извештај објавен во март 2024 година, пишува Дојче веле.

Но, тие убави времиња се во минатото.

Пазарот во меѓувреме значително се промени, особено кога станува збор за електричните возила.

А потоа, тука се и погрешните проценки на раководството на Фолксваген кои го загрозуваат успехот на компанијата.

Loading...

Домашни и глобални проблеми

Побарувачката за нови возила во Европа паѓа и можеби никогаш нема да ги достигне нивоата пред пандемијата на корона, кога годишно се продаваа 17 милиони возила.

Побарувачката за возилата на Фолксваген особено опадна откако кинеските конкуренти го презедоа глобалниот пазар на електрични возила.

Во првите девет месеци од минатата година, Volkswagen продаде 2,26 милиони возила ширум светот.

Ова е нешто повеќе отколку во истиот период лани, а приходите се малку зголемени.

Сепак, оперативната добивка, според концернот, паднала за речиси 37 отсто – од 2,12 милијарди евра во првите три квартали од 2023 година на 1,34 милијарди евра во истиот период минатата година.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Трамп планира да ги назначи криптовалутите како национален приоритет за САД

Причина: повисоки фиксни трошоци и реструктуирање.

Назад дома во Германија, ситуацијата во Фолксваген е напната. Компанијата најави драстични намалувања.

Зголемените цени на енергијата по прекинот на испораките на руски гас, кинеската конкуренција, високите германски трошоци за работна сила и претстојните американски тарифи – сите бараат промена на насоката.

Loading...

Како што соопшти компанијата на 20 декември минатата година, со синдикатите е постигнат договор за постепено укинување на 35.000 работни места, додека останатите работници на Фолксваген во Германија ќе мора да се откажат од зголемувањето на платите и бонусите во наредните години.

Дали другите земји можат да профитираат од проблемите на локациите на Фолксваген во Германија?

Volkswagen во Европа и ширум светот

Фолксваген вработува 76.000 работници во Германија и дополнителни 63.000 ширум светот.

Дали поради близината со клиентите или поради поевтината работна сила – компанијата има голема мрежа на производствени локации низ светот.

Покрај Германија, моментално има производствени капацитети и во Полска, Шпанија, Португалија и Словачка.

По инвазијата на Украина во 2022 година, сите погони во Русија беа затворени, вклучително и една голема фабрика, а увозот беше запрен.

Една година подоцна, Фолксваген го продаде целиот свој имот во таа земја, како и другите европски производители на автомобили.

Планираната фабрика во Турција не беше реализирана поради пандемијата.

Покрај тоа, Volkswagen произведува возила во Аргентина, Бразил, Мексико, САД, Кина, Индија и Јужна Африка.

Loading...

Надвор од Европа, најголемите инвестиции на Volkswagen се во Кина, а потоа следат Мексико и Бразил.

Долгата бразилска историја на Фолксваген

Првата фабрика на Фолксваген надвор од Германија беше отворена пред седум децении во далечниот Бразил.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Инвазивни видови како змии и гуштери масовно се шверцуваат во северна Европа

Денес, Volkswagen do Brasil е, според компанијата, најголемиот производител во таа земја. Минатата година беше произведено 25 милионито возило.

Иако Јужна Америка учествуваше со само осум проценти од продажбата во 2023 година, Volkswagen во моментов е многу зависен од Бразил.

Компанијата ужива голема репутација таму и голем дел од возилата на бразилските патишта доаѓаат од Фолксваген. Покрај тоа, продажбата расте.

Оваа позитивна вест од Бразил донекаде ја олеснува ситуацијата за концернот, но тој пазар е сè уште премал за да се компензира загубите во другите региони – а конкуренцијата не е далеку.

Loading...

Мексико како влез на американскиот пазар

Иако Северна Америка учествуваше со нешто повеќе од десет проценти од продажбата на Фолксваген во 2023 година, таа е клучен пазар.

Но, тоа е исто така тежок пазар – и може да стане уште построг ако САД воведат царини за возилата произведени во странство.

Фолксваген има фабрика во американската сојузна држава Тенеси.

Но, имајќи предвид дека концернот смета и на поевтина работна сила, како и на слободниот проток на стоки во рамките на северноамериканската зона за слободна трговија USMCA, Volkswagen има и голема фабрика во Мексико.

Таа стратегија, сепак, може да биде поткопана од новите американски царини.

Loading...

Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп изјави:

„Сакам германските автомобилски компании да станат американски автомобилски компании. Сакам овде да ги градат своите фабрики“.

Германските производители на автомобили произведуваат различни возила во САД. Многу од нив се наменети за локалниот пазар, а други за извоз.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Поранешниот пакистански премиер и неговата сопруга осудени на 14 и седум години затвор

Но, Фолксваген сепак зависи од европскиот увоз за целосно да ја задоволи американската побарувачка.

Заканите на Трамп за царини може дополнително да ги загрозат деловните резултати на групацијата Фолксваген.

Loading...

Проблематичната и посебна улога на Кина

Фолксваген со години имаше големи надежи за водење бизнис во и со Кина.

Во текот на последната деценија, концернот се потпираше на таа земја, бидејќи и овозможи да постигне значителен раст на продажбата и да ги прошири производствените капацитети.

И двајцата сега се загрозени, а кинескиот сон на Фолксваген може да заврши.

Во 2019 година, Фолксваген беше најголемиот производител на автомобили во Кина и имаше пазарен удел од дури 19 отсто на тогашниот најголем автомобилски пазар во светот.

За Volkswagen, Кина беше најважниот и најпрофитабилен регион, со една третина од вкупниот приход и голем дел од профитот.

Денес, Volkswagen има пазарен удел од 14 проценти во Кина, а тоа е во надолна линија. Домашните кинески конкуренти продаваат се повеќе возила.

Loading...

Тие се особено добри во производството на евтини електрични автомобили кои се популарни кај купувачите – толку евтини што Канада, САД и ЕУ неодамна воведоа дополнителни царини за кинеските електрични возила.

Кина сега е најголемиот светски извозник на автомобили и е помалку зависна од кога било од странски модели.

И покрај својата долга историја и глобално присуство, Volkswagen не е имун на неуспеси.

За успешно надминување на претстојните големи промени, концернот мора да се прилагоди и да ги земе предвид царините, различноста на пазарот, како и кинеската конкуренција која со неверојатна брзина го достигнува Volkswagen, заклучува Дојче веле.