Околу 20.000 луѓе во Германија за само неколку недели се приклучија на европската колективна акција против компанијата Филипс.
Се надеваат на обештетување откако апаратите за дишење ќе бидат повлечени од пазарот.
Тоа е веројатно најголемото повлекување на медицински производ досега.
Во летото 2021 година, Philips Respironics пријави проблеми со своите респираторни уреди.
Постои ризик дека пената што се користи за задушување на звукот може да се распадне и да ја вдишат пациентите.
Покрај тоа, во некои уреди се откриени хемикалии кои можат да бидат опасни по здравјето.
Повеќе од пет милиони пациенти ширум светот се погодени, вклучително и околу 1,2 милиони пациенти во Европа.
Сега можат да се надеваат на обештетување.
Во Италија, здружението за заштита на потрошувачите, заедно со сојуз на неколку адвокатски фирми, ја поднесе првата европска колективна тужба во јули оваа година.
Здравствените осигуреници ги известиле засегнатите
Со месеци очигледно само неколку засегнати биле информирани за тоа.
Меѓутоа, во изминатите неколку недели, според истрагата на германскиот јавен сервис НДР, неколку компании за здравствено осигурување испратиле писмено до десетици илјади осигуреници кои користеле ваков уред за да ги информираат за можноста да се приклучат на тужбата.
„Доколку колективната акција е успешна, ќе ви биде исплатен паричен надоместок“, стои во писмото од германската компанија за здравствено осигурување АОК.
Регистрацијата е бесплатна, па дури и ако барањето е неуспешно, нема да има трошоци.
Меѓутоа, доколку успее, италијанската адвокатска фирма која го води случајот ќе добие четвртина од отштетата.
Затоа околу 20.000 пациенти од Германија веќе поднеле барање за тужба.
Ова го потврди германската адвокатска канцеларија „Хеммерих и Род“, која исто така е дел од здружението на адвокатски канцеларии.
Во соработка со здравствените осигурителни компании има поставено веб-страница за регистрација на заинтересираните во тужбата.
Полесни тужби во Италија
Според италијанската адвокатска канцеларија, неколку илјади луѓе од други земји веќе се пријавени за колективната акција – на пример, од Италија, Белгија, Шпанија, Франција, Бугарија, Данска и Шведска.
Во Италија пациентите погодени од проблемот полесно добиваат паричен надомест отколку во германските судови.
Имено, според адвокатот, во Италија е доволно пациентите да докажат дека користеле „неисправен“ апарат.
Во Германија, пак, треба да докажат дека се конкретно оштетени од тој уред, што е тешко да се направи во повеќето случаи.
Како одговор на барањето, на овој факт укажува и компанијата Филипс.
Филипс презема правни мерки против здравствените осигуреници
Информативното писмо е невообичаен чекор што го преземаат компаниите за здравствено осигурување.
За компанијата Philips, се чини дека ова ја надминува границата.
Според истрагата на новинарите на НДР, компанијата покренала правна постапка и ангажирала голема американска адвокатска фирма.
Се вели дека Филипс поднел барање до Социјалниот суд во Минхен за „издавање привремена мерка“.
Целта е очигледно да им се забрани на компаниите за здравствено осигурување да продолжат да испраќаат такви информативни писма.
На прашањето на печатот, Филипс не сакаше да го коментира случајот. Од компанијата велат дека не коментираат за тековните правни постапки.
Во принцип, компанијата посочува дека досегашните резултати од тестот упатуваат на заклучок дека „не е веројатно дека употребата на уреди за терапија за спиење предизвикала некоја значителна штета на здравјето на пациентите“.
Рок до крајот на годината
Претставник на баварската филијала на здравственото осигурување АОК, која значително придонесе за информирање на пациентите, е изненаден од правната постапка што ја иницира Филипс.
„Како здравствено осигурување, навикнати сме многу да се занимаваме со производители на медицински помагала кога ќе се појават проблеми, но овде тие очигледно сакаат да не спречат детално да ги информираме нашите осигуреници“, вели Доминик Ширмер, шеф на одделот на АОК Баварија за борба против неправилностите во здравствениот систем.
Портпаролот на здравственото осигурување на БАРМЕР вели:
„Ние веруваме дека е наша должност да се залагаме за правата на нашите осигуреници и нивната безбедност“. На овој начин им дозволуваме сами да одлучат дали сакаат да поднесат барања за обесштетување“.
Ако Филипс биде успешен во правната постапка, би можело да биде тешко за погодените пациенти да добијат компензација.
Во јуни 2021 година, Philips иницираше повлекување на вентилаторите.
Три години подоцна – на 31 декември годинава – истекува застареноста, а со тоа и можноста заболените пациенти да бараат обештетување.
Дотогаш се очекува одлуката на Социјалниот суд во Минхен за времената мерка.