Истражување на компанијата за развој на апликации Mysk Inc. откриле дека апликациите за iPhone, вклучувајќи ги Facebook, LinkedIn, TikTok и X, користат известувања за собирање податоци за корисниците, заобиколувајќи ги правилата за приватност на Apple.
Корисниците често ги затвораат апликациите за да спречат собирање податоци во заднина, но се чини дека известувањата се алтернативен начин за тоа.
Томи Маск и Талал Хаџ Бакри, кои ги спроведоа тестовите, изјавија дека се изненадени што оваа практика е широко користена.
„Кој би помислил дека една толку невина акција како отфрлање на известување може да предизвика испраќање на голем број уникатни информации за уредот до оддалечените сервери? Загрижувачки е кога мислите дека програмерите можат да го направат тоа на барање“.
Иако претставниците на Meta и LinkedIn тврдат дека овие податоци не се користат за несоодветни цели, како што е рекламирање, извештајот на Mysk укажува поинаку.
Apple, TikTok и X/Twitter не одговорија веднаш на прашањата, пишува Gizmodo.
Овој метод на собирање податоци може да се смета за „отпечаток од прсти“, техника која овозможува корисникот да биде идентификуван врз основа на различни детали за уредот.
Оваа техника ја заобиколува заштитата на приватноста и им овозможува на луѓето да бидат следени и да се испраќаат насочени реклами, што Apple изрично го забранува.
На пример, кога корисникот е во интеракција со известување од Facebook, апликацијата собира IP адреси, времето од последното рестартирање на телефонот, количината на слободен простор во меморијата на телефонот и други детали.
LinkedIn користи известувања за собирање информации како што се временската зона на корисникот, осветленоста на екранот и мобилниот оператор.
Иако овие податоци можеби не се исклучително чувствителни како податоците за локацијата, тие се вредни за рекламирање и други цели.
Apple обезбедува специјален идентификатор за рекламирање кој го олеснува собирањето податоци и насочените реклами, но поставките како „Require the app to not track“ на iPhone го блокираат тој идентификатор за рекламирање.
Apple обезбедува специјален софтвер кој им помага на апликациите да испраќаат известувања.
Некои известувања може да бараат апликацијата да репродуцира звук или да презема текст, слики или други информации.
Ако апликацијата е затворена, оперативниот систем на iPhone дозволува апликацијата привремено да се разбуди за да контактира со серверите на компанијата, да испрати известување и да ја изврши секоја друга неопходна работа.
Мајск забележа дека собирањето податоци се случува во овој краток временски период.
Претстојните промени во правилата на оперативниот систем iPhone кои ќе стапат на сила во пролетта 2024 година ќе бараат од развивачите на апликации да објаснат зошто и како користат одредени „API“, кои во суштина се „парчиња“ софтвер што апликациите ги користат за да комуницираат меѓу себе со оперативниот систем на iPhone.
Теоретски, ова може да ги принуди компаниите да откријат зошто ве следат, но останува нејасно како Apple ќе го спроведе ова.