Веб-услугите на Amazon (AWS) штотуку ја започнаа својата конференција Re:Invent во Лас Вегас со голем број најави, од кои повеќето ја вклучуваат најжешката технологија на годината, вештачката интелигенција.
Гледано како целина, оваа вест ни дава увид во долгорочните цели на компанијата за платформите за вештачка интелигенција.
Најпрво, AWS ја претстави својата најнова генерација чипови со вештачка интелигенција дизајнирани да обучуваат модели и да работат обучени модели.
Trainium2, наводно за обука на модели, е дизајниран да дава до 4x подобри перформанси и 2x енергетска ефикасност во споредба со неговиот претходник.
Amazon ветува дека овие чипови ќе им овозможат на програмерите да ги обучуваат моделите брзо и по пониска цена, поради намалената потрошувачка на енергија.
Anthropic, конкурент на OpenAI поддржан од Амазон, веќе објави планови за изградба на модели користејќи чипови Trainium2.
Graviton4, од друга страна, е повеќе за општа употреба. Овие процесори се базирани на архитектурата на ARM, но трошат помалку енергија од чиповите на Intel или AMD.
Амазон ветува 30 проценти зголемување на вкупните перформанси при користење на обучениот модел со вештачка интелигенција вграден во процесорот Graviton4.
Ова би требало да ги намали трошоците за облак компјутери за организациите кои редовно користат модели со вештачка интелигенција и да понуди мало зголемување на брзината за редовните корисници кои само сакаат да направат некои лажни фотографии од Хари Потер во ритам или што и да е.
Севкупно, Graviton4 треба да им овозможи на клиентите на AWS „да обработуваат поголем обем на податоци, да го размеруваат нивниот обем на работа, да го подобрат времето до резултатите и да ги намалат вкупните трошоци за сопственост“.
Достапен е во преглед денес, со планирано пошироко издание за наредните месеци.
Обично, кога компанијата најавува нови внатрешни чипови, тоа предизвикува проблеми за сегашните продавачи на трети страни како NVIDIA.
Компанијата е голем играч во деловниот простор за вештачка интелигенција, благодарение на компаниите кои ги користат нејзините графички процесори за обука и процесорот Grace базиран на ARM.
Наместо да го избегнува партнерството во корист на сопственички чипови, Амазон дополнително ја зацврстува врската нудејќи им на деловните клиенти пристап во облак до најновите графички процесори на NVIDIA H200 AI.
Исто така, ќе управува со повеќе од 16.000 Nvidia GH200 Grace Hopper суперчипови специјално за тимот за истражување и развој на NVIDIA.
Ова е сличен пристап на неговиот главен ривал со вештачка интелигенција, Мајкрософт, кој исто така најави подобрено партнерство со NVIDIA во исто време кога го претстави својот комерцијален чип со вештачка интелигенција, Маја 100.
Амазон, исто така, објави нов чет-бот со вештачка интелигенција фокусиран на бизнисот наречен Q.
Опишан е како „нов вид на генеративен личен асистент напојуван со вештачка интелигенција“ и е специјално дизајниран да помогне во рационализацијата на работните проекти и задачите за услуги на клиентите.
Може да се прилагоди на секој бизнис и нуди релевантни одговори на најчесто поставуваните прашања.
Amazon Q, исто така, може самостојно да генерира содржина и да преземе активности врз основа на барањата на клиентите.
Дури и ќе ги приспособи интеракциите врз основа на улогата на корисникот во компанијата.
Ќе постои во апликациите за комуникација како што се Slack и апликациите за уредување текст што вообичаено ги користат развивачите на софтвер.
За таа цел, Q всушност може да го промени изворниот код и може да се поврзе со повеќе од 40 деловни системи, вклучувајќи ги и Microsoft 365, Dropbox, Salesforce и Zendesk, меѓу другите.
Amazon Q во моментов е достапен во преглед, со пошироко издание наскоро. Ќе чини од 20 до 30 долари по корисник секој месец, во зависност од достапните функции.
Амазон многу се обложува на вештачката интелигенција, исто како и сите други.
Поконкретно, се бори со стариот ривал во облакот, Мајкрософт, за да биде компанија која оди на претприемничка вештачка интелигенција.
Таа, исто така, користи вештачка интелигенција за да ја продолжи својата доминација во просторот за компјутери во облак, надевајќи се дека ќе ги минимизира сите придобивки од пазарниот удел за Microsoft и другите играчи како Google и Alibaba.