Пентагон и неговите тајни: Како се усовршувале „вонземјанските“ авиони низ годините?

Сподели со своите пријатели

Денес, не е тајна дека повеќето модерни технологии, вклучително и авиони, првично беа развиени за воени цели, како оние што ги има Пентагон.

Loading...

Од „Белгиско воздушно предупредување“ до проектите „Астра“ и „Црна манта“, Пентагон со децении тајно го развива најмодерниот борбен авион, пишува Ал Џезира.

Првиот вистински дигитален компјутер, кој користел вакуумски цевки, наречен „Колос Марк I“, бил развиен во тајност во 1943 година за британската армија да ги дешифрира комуникациите на нацистите користејќи ја машината за шифрирање Енигма.

Самиот Интернет првично бил воен проект наречен ARPANET.

Проектот потекнува од 1975 година во тогаш основаната Агенција за напредни проекти (денес ДАРПА), иако истражувањето за поврзувањето на големите компјутери во сопственост на Владата на САД и Пентагон (главен компјутер) се одвиваше од средината на 60-тите.

Во 70-тите и 80-тите, ARPANET ги поврза воените бази низ САД, забрзувајќи ја комуникацијата стотици пати.

Дури во средината на 1990-тите, многу од претходно развиените технологии го пронајдоа својот пат во уредите достапни за бизнисите и домашните корисници, кога интернетот ќе ја добие сегашната форма – и помасовна цивилна апликација.

Дали неидентификуваниот занает е мистерија или не?

Во ноември 1989 година, додека очите на целиот свет беа вперени во падот на Берлинскиот ѕид и почетокот на падот на СССР, полициските станици низ Белгија почнаа да добиваат пријави и повици од граѓани за „чудни појави на небото“.

Loading...

Граѓаните опишале чудни сино-црвени светла кои немо се движеа над патиштата.

Некои од овие светла наеднаш би се забрзале, како воени авиони, но без никаков звук.

Властите во Белгија немале извештаи за воени авиони кои летаат над тие области во тоа време, па дури и за цивилни авиони.

Исто така, контролата на летање, воена и цивилна, не регистрирале ништо на нивните радари.

Настаните набрзо беа заборавени и најмногу им се припишуваа на метеорите или светлата од рок концертите.

Сепак, на крајот на март следната година, мистериозните светла се вратиле, но сега тие имале своја форма.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Невремето „Конал“ нанесе штета од 40 милиони евра во Холандија

Во близина на малото гратче Глонс, во провинцијата Лиеж, жителите неколку ноќи по ред гледале непознати авиони, на релативно мала височина.

Авионот не испуштал никаков звук, освен благ шум, тие биле во форма на триаголник, а на краевите имале бели и црвени светла.

Loading...

Овој пат двата авиони биле забележани и на радарите на блиската воздухопловна база Бовшејн, од каде што биле испратени два F-16 за да ги пресретнат.

Пилотите подоцна сведочеа дека авионите биле „едноставно пребрзи“ и дека ги изгубиле од вид нив и нивните радари.

Во следните неколку дена истото летало ќе го пријават и припадници на жандармеријата од градот Вавр, во валонската провинција Брабант.

Полицајците, пак, го опишаа авионот како „триаголен, со звук на борбен авион, но се движи премногу бавно во споредба со воените авиони“.

Во наредните недели, жителите на областите Биерге и Лимал исто така ќе ги пријават овие авиони.

Набрзо во белгискиот печат се појавија многу матни фотографии кои грубо ги прикажуваат светлата на ноќното небо во форма на триаголник.

Ова беше доволно за печатот, најпрвин локалниот, а малку подоцна и светскиот, да ја нарече целата серија настани „Белгиски воздушен бран“.

Таблоидите (очекувано) тврдеа дека се работи за НЛО, што во суштина се – „неидентификувани авиони“.

Loading...

Подоцна, сепак, ќе испадне дека тие не биле непознати за сите.

Тестирање бомбардери со долг дострел

Воздухопловната база Бовшејн била многу важен аеродром на НАТО за време на Студената војна.

Во близина на градот Глонс беше (и сè уште е) командниот центар на НАТО NACMA/ACCS, за контрола на воздушниот простор и летовите во поголемиот дел од Европа (слично на американскиот NORAD).

Денес, NACMA се нарекува NCIA (Агенција за комуникации и информации на НАТО), додека должностите за контрола на воздушниот сообраќај денес се одговорност на програмата „NATO Air C2“.

Меѓутоа, она што повеќето власти, и во Белгија и во структурата на НАТО, тогаш не го знаеле е дека САД интензивно ја тестираат следната генерација бомбардери со долг дострел.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Бајден: Русија продолжува да го потценува украинскиот народ

Во тоа време, „стелт“ карактеристиките на невидливоста на радарите на авионите беа само научен концепт, иако американските воздухопловни сили работеле на нив тајно од раните 80-ти.

Loading...

Компанијата Локхид Мартин, еден од најголемите производители на воена опрема и авиони во светот, има оддел „Skunk Works“ од раните 1950-ти (англиска игра на зборови за „нешто мириса сомнително“) кој беше задолжен за тестирање и развој на нови технологии во целосна тајност.

Таква била тајноста што многу инженери на Локхид Мартин ја поминале целата своја кариера без да слушнат за Skunk Works.

Исто така, Пентагон вовел практика многумина да добиваат (само одредени) информации за тоа како се развиваат овие авиони кога ќе стигнат до чин адмирал или генерал.

„Skunk Works“ е заслужен за развојот на првиот „глобален“ шпионски авион, U-2, неговиот наследник SR-71 и првиот „стелт“ ловец, F-117 „Nighthawk“.

Во последните децении, Skunk Works работеле на развојот на модерните ловци F-22 Raptor и F-35 Lightning II.

Loading...

Врз основа на технологиите за „радарска невидливост“ на ловецот F-117 „Nighthawk“, во средината на 80-тите, друг американски аеро-гигант, Нортроп Груман, започнал со развој на поголем бомбардер кој би имал дострел „секаде во светот“ ( глобална моќ на дофат).

Првиот Б-2 „Спирит“ полетал во јули 1989 година, само неколку месеци пред почетокот на „Белгиската воздушна инвазија“.

Иако многу детали се до ден-денес воена и државна тајна на САД, првите два прототипа Б-2 сигурно биле тестирани во Европа, со цел да се избегнат советските шпионски сателити над Северна Америка, но и да се тестира „невидливоста“ во „дворот“ на СССР.

По почетокот на војната во Ирак во август 1990 година (првата „Песочна бура“), светот за прв пат ќе дознае за постоењето на „невидливи авиони“.

Интересно е и тоа што овие авиони и нивната „невидливост“ за радарите се директно поврзани со балканскиот регион: Б-2 „Спирит“ официјално ги имаше првите борбени летови над Косово и Метохија, за време на операцијата на НАТО „Заеднички одговор“ во 1999 година, во тогашна СР Југославија.

Loading...
ПРОЧИТАЈТЕ И:  Шпигел: Германија купува четири подморници за 4,7 милијарди евра

За време на истата кампања, на крајот на март беше соборен првиот и единствен Ф-117 „Ноќен Хок“ со советска ракета „Исаев С-125 Нева“, која делумно беше модифицирана од припадниците на воздушните одбранбени сили на Југославија.

Пентагон сè уште развива „вонземски авиони“

„Skunk Works“ постои и работи со „полна пареа“ и денес, а бројни други компании работат на развој на нови напредни авиони за Пентагон.

Иако нивните програми сè уште се строго чувана тајна, со текот на годините, благодарение на истражувањето на воздухопловните експерти и барањата за ПДИ на американските новинари за буџетот на Пентагон (законот на САД за достапноста на информациите), се познати најмалку два нови авиони.

„Астра“, често наречена „ТБ-3“ е нов тип на бомбардери со долг дострел, кој треба да има нови типови на мотори, кои му даваат забрзувања од над четири маха (четири пати побрзо од звукот).

Повеќето воздухопловни експерти сметаат дека „Астра“ всушност било кодното име за Б-21 „Рајдер“, замена за Б-2 „Спирит“, кој беше претставен на јавноста во декември минатата година и треба да го има својот прв официјален летови овие денови.

Друг, многу поинтересен авион од новата генерација го носи кодното име „Black Manta“ или „Manta Ray“.

Loading...

Експертите наведуваат дека се работи за дизајн „летечко копје“ (Spearjet), кој аеродинамички е речиси совршен, а отпорот на воздухот речиси и да нема.

„Манта Реј“ би требало да има сосема нов дизајн, каде што кокпитот се наоѓа над „летечкото крило“, додека моторите се наоѓаат на долната страна на авионот.

Според експертите, овие мотори имаат „електромагнетен импулсен рам-џет“, кој дополнително би ги загревал и забрзувал гасовите од моторот, давајќи му на „Ража“ способност ненадејно да забрза до брзини од над два Маха.

Иако Б-21 „Рајдер“ полека ќе го замени Б-2 „Спирит“ до 2030 година, јавното претставување на „Раза“ не се очекува дури во 2040 година.