Познатиот бар-код, системот за идентификација на производи, кој придонесе за глобализацијата на трговијата, денес слави 50 години, а постепено се заменува со друг систем за идентификација, QR кодот, како побогат со информации.
За клиентите на касата во продавниците, баркодот се претвори во звук – звучен сигнал.
Секој ден, ширум светот, вертикалните линии со различна дебелина се скенираат шест милијарди пати. Секоја секунда низ касите поминуваат околу 70.000 производи.
Баркодот, како „документ“ за идентитетот на производот, им овозможува и на професионалците да имаат пристап до други информации за производот, изјави за AFP Лоренс Валана, француски експерт за електронско означување.
Баркодот првично беше патентиран од Американците Норман Џозеф Вудланд и Бернард Силвер во 1952 година, но дури подоцна беше усовршен и продаден под охрабрување на американскиот инженер Џорџ Лорер.
Така, на 3 април 1973 година, бар-кодот стана, по консултации помеѓу големите производители и дистрибутери, системот што се користи за идентификување на производите за широка потрошувачка.
Тој код во Европа е познат и како EAN-13 (европски број на написи) или едноставно како 13, бројот на цифри што ги има.
Првиот производ што беше скениран со неговиот баркод, на 26 јуни 1974 година во Охајо, беше пакет гума за џвакање, сега изложен во Националниот музеј на американската историја во Вашингтон.
Сепак, познатиот баркод наскоро ќе го замени QR-кодот
Баркодот бил инспирација и за одредени уметници, а критичарите го сметале за симбол на прекумерна потрошувачка или глобализација.
Некого потсетува на затворски решетки, но QR-кодот има поинаков изглед, површина која комбинира црни и бели точки распоредени во квадрат, што е измислено во 1994 година од Јапонецот Масахиро Хара.
QR-кодот значи „Код за брз одговор“. Неговата предност во однос на баркодот е тоа што може да содржи многу повеќе информации, како што е составот на производот, кој е неопходен за рециклирање.