„Војна“ за дизелашите и бензинците: Предлогот на ЕУ ги скара членките

Сподели со своите пријатели

Иднината на моторот со внатрешно согорување се претвора во француско-германска војна, пишува Politico.

Loading...

Алијансата на земји предводена од Германија кои поддржуваат автомобили со мотори со внатрешно согорување го интензивираше спорот околу европскиот закон со кој моторите ќе се испраќаат на депониите како дел од историските напори за намалување на емисиите на стакленички гасови од сообраќајот.

По средбата во Стразбур, клучните министри од таа група земји рекоа дека треба да се сменат правилата со кои ќе се забрани продажбата на нови автомобили и комбиња со мотори со внатрешно согорување од 2035 година, што веќе е прифатено од Европскиот парламент и начелно договорено од страна на земјите-членки.

– Нема предлог (од Европската комисија) што одговара на она што го очекуваме и затоа сѐ уште не сме ја постигнале целта, изјави по средбата германскиот министер за транспорт Фолкер Висинг.

 

a black car parked on the side of a road

 

Но, Франција не сака да се предаде

Париз посочи дека ќе се придржува до планот на ЕУ да постигне нула емисии од новите автомобили и комбиња до 2035 година.

Loading...

Истото го мисли и официјален Мадрид, што значи дека овие две земји, кои се меѓу најголемите производители на автомобили во Европа, се приклучија на групата помали земји кои веќе се обврзаа да ги намалат емисиите на CO2 од патничките возила.

Подготвени сме да се бориме за тоа, бидејќи одложувањето би било грешка во еколошка смисла, а мислам и економска грешка, изјави францускиот министер за економија Бруно Ле Мер.

Во спротивниот агол е германската влада, која, заедно со сојузниците Италија, Полска, Бугарија и Чешка, се залага за дупка што ќе им овозможи на автомобилите да работат на е-горива, синтетичка и малку позелена алтернатива на фосилните горива што може да се користи во конвенционални мотори со внатрешно согорување.

Заедно тие имаат доволно тежина за да го блокираат законот, заедно со другите идни закони за отровните емисии од автомобили наречени Еуро 7 и правилата за економичност на камионите.

Не сите се грижат за е-горивата како Германците, изјави чешкиот министер за транспорт Мартин Купка, кој свика самит на здружението на мотоцикли во Стразбур, но списокот со барања за Комисијата ќе ги опфати сите три закони и ќе биде испратен во наредните денови.

 

 

Loading...

Договорот виси во воздух

Германија веќе го отфрли првиот предлог на Брисел за постигнување примирје за целта до 2035 година.

Политико минатата недела објави дека Комисијата е подготвена да предложи правна декларација што ќе создаде правна дупка за е-горивата со зајакнување на необврзувачките одредби на маргините на договорениот текст за стандардите за емисија на CO2 од автомобилите и комбињата од 2035 година.

Но, тоа не му се допадна на Берлин, каде што Слободната демократска партија (ФДП), која поддржува автомобили со мотори со согорување, го контролира Министерството за транспорт.

ФДП верува дека отвори важно политичко прашање слушајќи ги стравувањата за болните промени што ќе ја придружуваат транзицијата кон електрични возила, што ќе значи затворање на стотици компании специјализирани за делови за мотори со внатрешно согорување на кои нема место во светот на електрични возила.

Предлогот на комисијата е формулиран толку претпазливо што не може многу да се направи со него, рече Бернд Ројтер, портпарол на ФДП за транспортна политика.

– Тоа ги одложува работите многу далеку во иднината. Не сакаме толку слаб компромис, вели тој.

Комисијата има мал простор за маневрирање за да постигне договор, бидејќи Европскиот парламент рече дека нема повторно да го отвори конечниот текст договорен минатата година. А има уште многу малку време до европските избори следната година.

Не можеме ни да си дозволиме да бидеме доведени во временска криза бидејќи не го оставивме прашањето отворено со месеци, рече Висинг, тврдејќи дека Комисијата требаше да го реши прашањето минатото лето.

Loading...

Беа отфрлени и предлозите за формирање работна група која ќе ги разгледа опциите за е-гориво и ќе се согласи за повторно разгледување на законот во 2026 година, што е вообичаена практика за законите на ЕУ.

– Тие не се она што ни треба, рече Висинг.

Reuther на FDP сака целосно посебен закон за е-горива што ќе ги поништи стандардите за ефикасност на возилата. Но, потребно е време да се подготви и не постои гаранција дека Европскиот парламент и другите земји на крајот би го прифатиле.

Чешкиот министер Купка рече дека министрите кои поддржуваат мотори со внатрешно согорување се уверени дека може да се постигне договор со Комисијата во наредните денови, вклучително и „правно обврзувачко изземање со други средства, а не со повторно отворање на законот“.

 

a small car parked on the side of a road

Loading...

 

Континентален расцеп

Но, Франција не е заинтересирана за промена на мерката, чиј договор траеше речиси две години тешки преговори и кој беше финализиран за време на француското претседателство со Советот на ЕУ минатата година.

Мерката допрва треба да биде формално потврдена од министрите на земјите-членки (Советот на ЕУ) за да стане закон.

Одложувањето на планот не е економски кохерентно, тоа е индустриски опасно, не е во наш национален интерес, не е во интерес на нашите национални производители и пред се не е во интерес на планетата, рече Ле Мер.

Во тој спор Франција се согласува со другите земји кои ја поддржуваат целта за чисти автомобили од 2035 година, како што се Шпанија, Белгија, Шведска, Данска, Ирска и Холандија.

Loading...

Спорот ги поткопува напорите на Европа да биде глобален лидер во намалувањето на емисиите на стакленички гасови и ризикува да се претвори во поширока дебата за рамнотежата на силите во европската политика.

За Французите оваа ситуација е и можност, изјави дипломат од земја која ја поддржува забраната за мотори со внатрешно согорување.

Колку повеќе можат да придонесат за идејата дека Германија е осамена, толку повеќе ќе го зајакнат ставот дека Германците се несигурен партнер во Европа.

Наместо да ја штити застарената технологија, Ле Мер сака европските производители на автомобили брзо да преминат кон електрични возила и ги поддржува огромните државни субвенции на Франција за електрични возила и напорите на ЕУ да инвестира милијарди во изградба на европска индустрија за батерии.

За Ле Мер, поважно е да се забрза транзицијата кон електрични возила колку што е можно повеќе отколку да се забави темпото на транзицијата со создавање неизвесност за 2035 година.

Loading...

– Не можеме да кажеме дека има климатска криза – што е точно, што сите го знаеме во нашите градови, во нашите метрополи, кои сѐ уште се премногу загадени – а потоа да се повлечеме кон целта да се префрлиме на електрични возила, рече Ле Мер.