Европските комори против дополнителен данок во воздушен транспорт и бродски превоз

Сподели со своите пријатели

Европското здружение на комори Еурочамбрес е против дополнителен данок за воздушниот и поморскиот транспорт бидејќи смета дека инвестициите во истражување и развој и иновации, а не нови даноци, доведуваат до позеленување на овие индустрии, известуваат од Хрватската стопанска комора.

Loading...

Според сегашната верзија на директивата на Европската унија за оданочување на енергијата, воздушниот транспорт и превозот не се засегнати од данокот, но последниот предлог на Европската комисија како дел од усогласувањето на директивата со целите на Европскиот зелен план вклучува и укинување од овој исклучок.

„Тоа не е дополнително оданочување, туку инвестиција во истражување“

Иако смета дека до одреден степен е неопходна ревизија, европската асоцијација на комори Еурошамбрес, чиј член е и ХГК, се противи на дополнителниот данок за воздушниот и поморскиот транспорт.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Папата потврди дека постојат досиеја за скандали во Ватикан

„Не е дополнително оданочување, туку инвестирање во истражување и развој и иновации кои ќе доведат до позеленување на тие индустрии“, велат од „Еурокомбрес“.

Тие повикуваат на избалансирани и ефективни промени кои ќе ги земат предвид актуелните економски околности и кризи.

Сметаат дека со ревизијата не треба да се воведуваат дополнителни даночни оптоварувања, особено ако тоа нема да доведе до намалување на емисиите.

Тие додаваат дека со новиот данок граѓаните и компаниите во географски поизолираните области, особено на островите, би ги ставиле во неповолна положба, бидејќи данокот ќе се зголемува според растојанието и потрошувачката на гориво.

Секторот за воздушен транспорт

Во случајот со воздушен транспорт, трошоците за гориво сочинуваат една четвртина од сите оперативни трошоци на авиокомпаниите, а регулативата за воздухопловство за повторно гориво ќе постави дополнителни барања за нив во однос на одржливоста и дозволените мешавини на гориво.

Loading...
ПРОЧИТАЈТЕ И:  Претепан поранешен грузиски премиер: Доживеал потрес на мозокот и скршен нос

Двете индустрии веќе ќе имаат дополнителни трошоци преку ревидираниот систем за тргување со емисии, велат од Европската коморска асоцијација.

„Овие сектори беа значително погодени од пандемијата, а потоа дојде војната во Украина. Но, исто така беше покажано колку е клучно нивното здравје за синџирите на снабдување. Можеме да очекуваме зголемување на цените на транспортот и прелевање на туризмот и другите сродни индустрии“ вели директорот на Секторот за сообраќај ХГК Дарко Солдо.

„Европските авиокомпании го поддржуваат Европскиот зелен план и работат на намалување на емисиите и загадувањето, но тие се под големо влијание од високите и нестабилни цени на горивото и такси во системот за тргување со емисии. Средствата наменети за подобрување на флотата и софтверот и за образованието за намалување Емисиите мораше да се пренаменат токму поради тоа“, рече претседателот на Здружението за воздушен транспорт ХГК, Славен Жабо од Кроација ерлајнс.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Италија, Албанија и ОАЕ потпишаа договор за обновлива енергија тежок милијарда евра

Жабо посочува дека самата обврска да се пријават емисии за авиокомпании кои надминуваат 10.000 тони емисии е дискриминаторска бидејќи истите тие превозници не можат да аплицираат за средства од Фондот за модернизација за да ги намалат трошоците бидејќи користат фосилни горива.