Фејсбук го блокираше обидот на Кина да влијае на изборите во САД

Сподели со своите пријатели

Мета, сопственик на Фејсбук и Инстаграм, тврди дека го блокирал првиот обид на Кина да влијае на изборите во САД во ноември 2022 година.

Loading...

Според светските медиуми, тоа укажува на зголемените напори на Пекинг да шири дезинформации преку меѓународните социјални мрежи со цел да ги продлабочи поделбите во американското општество.

Мрежи од Кина и Русија

Мајката компанија на Фејсбук, Мета, во вторникот, 27 септември, објави дека ги симнала посебните мрежи создадени во Кина и Русија кои воделе тајни кампањи за да влијаат врз американската политика пред ноемвриските конгресни избори и војната во Украина, пишува The Wall Street Journal).

Во извештајот објавен на својот блог, компанијата рече дека отстранила мала мрежа која потекнува од Кина и работи на повеќе платформи за социјални медиуми, таргетирајќи ги американските гласачи од двете страни на политичкиот спектар.

Поголема и пософистицирана руска кампања која имаше за цел да го поттикне наративот на Кремљ за војната во Украина исто така беше откриена и отстранета.

Мрежата, тврди Мета, била насочена кон Германија, Италија, Украина и Велика Британија и управувала со повеќе од 60 веб-страници направени да изгледаат како легитимни европски новински организации.

Мета, објаснува Волстрит журнал, редовно известуваше за отстранување на неавтентични мрежи од своите услуги по откривањето дека руските тролови го користеле Фејсбук за да се мешаат во изборите во САД во 2016 година.

Првата кинеска кампања

Кинеската кампања, со очигледна цел да ги продлабочи поделбите во американското општество, е значајна затоа што беше првата што беше идентификувана од страна на компанијата Мета како обид на Пекинг да влијае на исходот на овогодинешните конгресни избори, пишува Тајмс.

Loading...

Мета тврди дека лажните сметки се креирани на Фејсбук и Инстаграм, но и на конкурентот Твитер.

Сепак, за разлика од напорите на Русија за време на претходните претседателски избори во САД, кампањата на Кина се чинеше ограничена по обем – а понекогаш и несмасна.

Лажните сметки се претставувале како либерални и конзервативни Американци во различни држави, објавувајќи меми и коментари на објавите на јавни личности.

Истите извори, додава лондонскиот весник, отвориле и лажни сметки во кои се претставувале како луѓе во Чешка кои ја критикуваат владата за нејзиниот пристап кон Кина.

Кампањата за откривање и отстранување на сметки создадени во Кина вклучи 81 сметка на Фејсбук, осум страници на Фејсбук и една група, истакнува Тајмс, додавајќи дека објавите се појавиле за време на работното време во Кина, кога повеќето Американци обично спијат.

Теми важни за Американците

Операцијата за тајно влијание на Кина користела сметки на Фејсбук и Инстаграм кои се претставувале како Американци од есента 2021 година до летото оваа година за да објавуваат мислења за важни прашања како што се абортусот, контролата на оружјето и политичарите од висок профил, пишува Вашингтон пост.

Во мрежата што ја симна Мета, сметките создадени во Кина првично се претставувале како либерални Американци кои живеат во Флорида, Тексас и Калифорнија додека објавувале критики за Републиканската партија.

Мрежата, рече Мета во својот нов извештај, се фокусирала и на поединечни републикански политичари, вклучувајќи ги Марко Рубио (Марко Рубио), сенаторот Рик Скот (Рик Скот), Тед Круз (Круз) и гувернерот на Флорида Рон Десантис (ДеСантис).

Loading...

Иако се чини дека мрежата не привлекла голем број корисници, таа е невообичаена во споредба со претходните операции на кинеско влијание, според проценката на Вашингтон пост за Бен Нимо, директор на разузнавањето за глобални закани во Мета.

Меѓу другото, Нимо им рече на новинарите дека претходните операции се фокусирале на промовирање на наративот за Америка во остатокот од светот, додека оваа мрежа имала за цел да влијае на американските корисници на теми релевантни за изборите во ноември 2022 година.

Кина, исто така, се појави како моќно средство за дезинформации и пропаганда на социјалните мрежи во последниве месеци, вклучително и промовирање про-Кремљ пораки за војната во Украина, пишува Вашингтон пост, додавајќи дека официјалните кинески канали на социјалните медиуми споделуваат лажни тврдења за нео- Нацистичка контрола на украинската влада.

Новиот правец на кинеското влијание

Иако е невозможно дефинитивно да се утврди дали одредена група или поединец стои зад кинеската кампања, претставниците на Мета веруваат дека тактиката ги одразува растечките напори на Пекинг да ги користи меѓународните социјални медиуми за промовирање на политичката и дипломатската агенда на Комунистичката партија, според Њујорк Тајмс.

Дека новата кампања имаше за цел да влијае на поделбите околу внатрешната политика на САД пред изборите, покажуваат податоците дека до април оваа година, корисниците на лажни сметки се претставувале како либерали, а подоцна се претставувале како конзервативни Американци, промовирајќи го правото на оружје и противењето на абортусот. и критикување на американскиот претседател Џо Бајден.

Во претходните кампањи за влијание, истакнува Њујорк тајмс, кинескиот пропаганден апарат повеќе се концентрираше на критикување на надворешната политика на САД додека ги промовираше кинеските позиции за прашања како што се потиснувањето на политичките права во Хонг Конг и масовната репресија во Ксинџијанг.

Функционерот на Мета, Бен Нимо, смета дека новата кампања, иако мала, значи промена и ја одразува „новата насока на операциите на кинеското влијание“.

Тој рече дека со обелоденувањето на податоците, компанијата сака да го привлече вниманието на потенцијалната закана од кинеско мешање во внатрешните работи на нејзините ривали.

Loading...

Од друга страна, додава весникот, за откажувањето на работењето на руското влијание во одредени европски земји, кое е многу пообемно од кинеското, Мета тврди дека тоа е „најголемата и најсложената“ операција што ја има компанијата. откриени од почетокот на војната во Украина во февруари.

Руската операција, која започна во мај, вклучуваше 1.633 сметки на Фејсбук, 703 страници и една група, како и 29 различни сметки на Инстаграм, се вели во извештајот на компанијата.

Како што Мета се придвижи кон блокирање на домените на операцијата, се појавија нови веб-страници, кои според нив сугерираат „упорност и континуирано инвестирање во оваа активност“.