Тесла забележа пад на продажбата во Франција и Шведска во март, трет месец по ред, што го прави првиот квартал од 2025 година најлош за брендот на Илон Маск во тие две земји од 2021 година, според новите официјални податоци.
Овие резултати доаѓаат пред објавувањето на глобалните квартални испораки кои се очекуваат во среда, а аналитичарите веруваат дека европските показатели од Франција, Шведска и другите клучни пазари ќе дадат јасен сигнал за перцепцијата на потрошувачите кон Tesla.
Во март, Tesla продаде 3.157 автомобили во Франција, што е пад од 36,83% во споредба со истиот месец минатата година, додека само 911 возила се продадени во Шведска – дури 63,9% помалку отколку во март 2024 година.
Вкупно, во првиот квартал Tesla испорача 6.693 автомобили во Франција,9 и Sweden929,
Уделот на Tesla на францускиот пазар падна на 1,63%, додека во исто време кинеските производители на електрични возила, вклучително и BYD, забележаа раст и сега имаат вкупно 3,19% од пазарот – речиси двојно повеќе од Tesla.
Политичките симпатии на Маск се повеќе ја чинат Тесла во Европа
Проблемите на Тесла во Европа не се само од пазарна природа.
Илон Маск, милијардерот и шеф на компанијата и близок соработник на американскиот претседател Доналд Трамп, се најде на удар на критики поради неговата отворена поддршка за екстремно десничарските партии во Европа – вклучувајќи ја и германската AfD, која во февруари стана втора по големина партија во земјата.
Тој политички пресврт предизвика негативни реакции и кај европските купувачи.
Активисти почнаа да вандализираат возила на Tesla во неколку земји, а во Европа и САД во тек е организација на протести наречени Tesla Takedown.
„Во Америка, стратегијата може да функционира затоа што се поврзува со патриотизмот и промената надесно“, рече Ерик Шифер, извршен директор на Организацијата Патријарх со седиште во Лос Анџелес.
„Во Европа, таквата стратегија ќе наиде на повеќе пречки. Таму фокусот мораше да остане на вредноста и конкурентската предност“, додаде тој.
Во понеделникот Маск го коментираше и големиот пожар во канцеларијата на Тесла во Рим во кој изгореа 17 автомобили, нарекувајќи го „терористички чин“, со што ја повтори претходната изјава на претседателот Трамп.
Застарена понуда и сè посилна конкуренција
Покрај политичките контроверзии, Tesla во Европа страда и од ограничена и сè постара гама на модели, додека традиционалните производители и кинеските компании агресивно издаваат нови, често подостапни електрични автомобили.
Токму затоа со нетрпение се чека новиот теренец со средна големина Model Y, кој треба да донесе нов моментум на Tesla на овој се поконкурентен пазар.