Сингапур ерлајнс, Бритиш ервејс и Луфтханза ги зголемија своите летови над Авганистан откако во голема мера го избегнуваа со години, а сега конфликтот на Блискиот Исток го прави да изгледа како релативно безбедна опција.
Авиокомпаниите главно престанаа да го користат воздушниот простор над Авганистан, кој се наоѓа на главните рути меѓу Азија и Европа, пред три години кога Талибанците ја презедоа власта и услугите за контрола на воздушниот сообраќај престанаа.
Тие услуги допрва треба да се обноват, но авиокомпаниите се повеќе сметаат дека небото меѓу Иран и Израел е поризично од воздушниот простор на Авганистан.
Многумина почнаа да летаат преку Иран и Блискиот Исток откако руското небо беше затворено за повеќето западни авиопревозници кога започна војната во Украина во 2022 година.
– Како што еволуираа конфликтите, се менуваше пресметката за тоа кој воздушен простор да се користи. Авиокомпаниите се обидуваат да го ублажат ризикот што е можно повеќе и да го гледаат летањето над Авганистан како побезбедна опција со оглед на актуелните тензии меѓу Иран и Израел – изјави Иан Петченик, портпарол на организацијата за следење летови Flightradar24, пренесува Ројтерс.
Во втората недела од август имало повеќе од седум пати повеќе летови над Авганистан отколку во истиот период пред една година, според анализата на Ројтерс за податоците на FlightRadar24.
Промената започна во средината на април за време на реципрочните ракетни и беспилотни напади меѓу Иран и Израел.
Податоците за следење летови од тоа време покажуваат дека Луфтханза, Сингапур ерлајнс, Бритиш ервејс и други почнале да испраќаат неколку летови дневно над Авганистан.