Францускиот министер за одбрана не ѝ дава „Рафали“ на Украина

Сподели со своите пријатели

Францускиот министер за одбрана Себастиен Лекорн се спротивстави на префрлањето на користените борбени авиони Dassault Rafale во Украина.

Loading...

Според извештајот на Le Monde, цитиран од Aerotime, најблиските соработници на францускиот претседател Емануел Макрон размислувале да испратат користени Rafales во Украина, но предлогот наиде на силно противење од министерот за одбрана.

Токму затоа претседателот Макрон на 6 јуни 2024 година објави дека Франција ќе испрати борбени авиони Мираж 2000-5 во Украина и ќе обезбеди обука за украинските пилоти.

Ова не е првпат идејата за испраќање на Рафал во Киев да се дискутира во француската политичка елита.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Украина: Севернокорејски војници бегаат од бојното поле во Курск, Русите ги бараат

Речиси една година пред руската инвазија, во март 2021 година, за време на посетата на претседателот Володимир Зеленски, Макрон наводно разговарал за можната продажба на авиони Рафал на Украина, сметајќи го за еден од неговите „главни приоритети“.

Rafale, кој игра клучна улога во одбранбената стратегија на Франција, во меѓувреме станува многу популарен авион и забележува зголемена побарувачка на меѓународниот пазар, што го отежнува проширувањето на француската флота.

Во 2020 година, тогашната министерка за одбрана Флоренс Парли постави цел да го зголеми бројот на авиони Рафал во француските воздухопловни сили од 102 на 129 до 2025 година. Сепак, неодамнешниот комерцијален успех на борецот ја одложи таа цел.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Димитриевски на средба со новиот амбасадор на Франција (ФОТО)

Француската флота на авиони Рафал е намалена по две продажби: во јануари 2021 година, Грција нарача 18 авиони Рафале Ф3Р.

Loading...

Со цел да се забрза испораката, 12 авиони беа земени директно од пописот на француското воено воздухопловство.

Во мај 2021 година, Хрватска нарача 12 користени авиони Рафал за модернизација на своите воздухопловни сили.

Парламентарен извештај објавен во ноември 2022 година покажа дека ограничениот број на достапни авиони создава загрижувачки дефицит во обуката.

Во 2023 година, француските борбени пилоти се очекуваше да летаат само 147 часа, во споредба со 162 часа во 2022 година, што е под стандардот на НАТО, кој бара пилотите да летаат најмалку 180 часа годишно.

ПРОЧИТАЈТЕ И:  Зеленски: Северна Кореја влегува во војна против Украина

Во јануари 2024 година, француската Агенција за одбранбени набавки (ДГА) нарача 42 борбени авиони Рафале Ф4 за да се реши јазот во капацитетот создаден од неодамнешната продажба.

Испораката е закажана за 2027 година, а француското воздухопловство не се очекува да ја достигне почетната цел од 130 авиони Рафал до 2030 година.