Иако Google вели дека пребарувањето се ажурира илјадници пати годишно за да се подобрат резултатите и корисничкото искуство, тие ажурирања се невидливи за милиони корисници кои испраќаат милијарди барања за пребарување дневно на 150 јазици.
Сајтот Wired побара од Google увид во тие промени, како и нивната имплементација, а со оглед на тоа дека празничната сезона е на самиот агол, имаше прашања и за Google Ads и Google Shopping услугите.
Како Google одлучува што да промени?
Системите кои одлучуваат што е релевантно и доверливо меѓу милијарди веб-страници се автоматизирани.
Во исто време, одлучувањето како овие автоматизирани системи ги извршуваат своите функции бара многу напор од многу учесници.
Промените во пребарувањето минуваат низ ригорозен процес пред да се имплементира нешто ново.
Во текот на 2021 година, Google спровел повеќе од 700.000 експерименти кои резултирале со 4.000 подобрувања во пребарувањето.
„Податоците од тие проценки и експерименти поминуваат низ темелна анализа од искусни инженери и аналитичари за пребарување, како и правни експерти и експерти за приватност кои потоа утврдуваат дали промената е одобрена“, изјави Дени Саливан, портпарол на услугите за пребарување на Google, за Wired.
Што е следно?
Заедно со промените во методологијата за пребарување на Google, многу од промените во пребарувањето имаат за цел да го направат поконтекстуално и да им овозможат на корисниците она што Саливан го опишува како „поприродно и поинтуитивно“ пребарување.
На пример, вели Саливан, мултипребарувањето на мобилната апликација на Google им овозможува на корисниците да фотографираат, да додаваат текст на неа и да пребаруваат по слика и текст во исто време.
Наскоро ќе биде достапна функцијата „multsearch near me“, која ќе го прави истото, но ќе нуди локални резултати.
На пример, можете да фотографирате еден вид суши и Google ќе ви помогне да најдете ресторан во близина што го служи.
Саливан вели дека Google е исто така фокусиран на правење на некои видови на пребарување – како истражување на нов град – повизуелни, со истакнување на работата на креаторите на содржина и отворената мрежа.
Тој пристап ќе важи и за нова функција која наоѓа совети од прва рака од вистински луѓе, како оние кои создаваат видеа како да се направи.
Функцијата моментално е означена како „дискусии и форуми“ во пребарувањето и води до разговори каде експертите (или оние кои веруваат дека се експерти) ја објаснуваат темата на интерес.
Една еволуција што можеби сте ја забележале одамна е дека добивате различни резултати од пребарувањето на мобилен уред отколку на десктоп компјутер.
На мобилниот телефон, содржината што се вчитува брзо и добро се прикажува на екранот има тенденција да се рангира подобро.
„Ќе им дадеме приоритет на содржината погодна за мобилни телефони пред другите содржини, сите нешта се еднакви. Ќе ви покажеме и врски што имаат смисла за вашиот уред, како што е врска до соодветната продавница за апликации“, вели Саливан.
Колку голем проблем е спам?
Тоа е проблем од 40 милијарди дневно. Тоа е бројот на страници со спам и злонамерна содржина што пребарувањето на Google ги открива секој ден.
Саливан вели дека Google постојано филтрира околу 99 проценти од тоа, но количината на злонамерна и несакана содржина постојано расте.
Google користи систем за спречување спам базиран на вештачка интелигенција наречен SpamBrain, за кој Саливан вели дека довел до идентификација на шест пати повеќе веб-страници за спам во 2021 година отколку претходната година.
Како и кај спам и пребарување, Google Ads е во постојана битка да се ослободи од малициозен софтвер и измамници.
Google Ads се вклучува со потврдување на идентитетот на огласувачите и идентификување на координирана активност помеѓу сметките користејќи мрежни сигнали.
Нивните напори вклучуваат автоматизирани системи, како и човечки рецензенти кои се обидуваат да ја следат злоупотребата во повеќе од 180 земји. Тоа е голема задача.
„Секогаш се прилагодуваме за да ги отстраниме измамниците од нашите платформи и тоа е област на која сме многу фокусирани додека го зголемуваме бројот на трговци и производи наведени на Google. Тоа е предизвик за Google“, рече Мет Мадригал, потпретседател за трговија. во компанијата.
Мадригал вели дека трговците се предмет на правила кои конкретно забрануваат лажно претставување и фалсификувани стоки.
Како и кај пребарувањето и рекламите, автоматизацијата и човечкиот преглед се вклучени во проверката на овие провајдери.
Но, Мадригал вели дека Google Shopping исто така се потпира на повратни информации од корисниците за да ги идентификува сомнителните продавачи за мамење.
Како и кај Google Ads, трендот да се бара од корисниците да го следат системот е загрижувачки кога компанијата има ресурси да ангажира повеќе модератори и експерти за содржини, како што истакнува Кејти Пол, директор на непрофитниот Проект за Tech Transparency.
„Одговорот е секогаш ист. И Фејсбук и Гугл ни велат да ги пријавиме сите информации, но тоа значи дека овие компании од повеќе милијарди долари го ставаат на корисниците товарот на чистењето сопствените платформи за пребарување, што е нивен примарен механизам за заработка.