Apple сметаше на нови функции за вештачка интелигенција за да го направи iPhone 16 голем хит.
Сепак, проценките за продажбата пред понудата укажуваат на послаб првичен интерес отколку што очекуваше Apple.
На Apple му требаше iPhone 16 за да биде голем поттик по години бавен раст на продажбата на iPhone.
Поминаа годините кога верните фанови на Apple се ределе да го заменат својот уред речиси секоја година.
Компанијата не им даде на потрошувачите значајна причина да го надградат својот уред откако додаде 5G конекција на iPhone 12.
Тие се надеваа дека пакетот нови софтверски функции кои интегрираат вештачка интелигенција ќе биде хит.
Сепак, и покрај неколкуте спектакуларни настани за лансирање, не е јасно дали Apple успеа да ги убеди потрошувачите.
Apple продаде само 37 милиони единици во првиот викенд од препродажбата на iPhone 16, што е намалување за повеќе од 12 отсто во споредба со истиот период минатата година, според блогот на Минг-Чи Куо, аналитичар на Apple во TF International.
Конкретно, побарувачката за поскапите уреди iPhone 16 Pro падна во споредба со лансирањето на серијата iPhone 15, пишува CNN.
Можеби повеќе од бројот на уреди што клиентите ги купиле за време на сезоната на препродажба, Apple може да биде загрижен за тоа кои телефони од линијата iPhone 16 ги избираат потрошувачите, имајќи предвид дека надградбите на стандардните уреди ги прават споредливи на многу начини со моделите Pro.
Аналитичарите велат дека се чини дека има поголема побарувачка за поевтините уреди iPhone 16 и iPhone 16 Plus од Pro и Pro Max, што може да влијае на просечната продажна цена и вкупниот приход од продажбата на iPhone.
Продажбата на моделот PRO паѓа
Во првиот викенд од препродажбата, Apple продаде 9,8 милиони iPhone 16 Pro и 17,1 милиони iPhone 16 Pro Max уреди, што е пад од 27 проценти и 16 проценти во споредба со минатата година.
За споредба, продажбата на стандардните iPhone 16 и Plus незначително се зголеми во споредба со iPhone 15.
Проблемот, рече технолошкиот аналитичар на CFRA Research, Анџело Зино, е што основните модели на iPhone можеби се премногу добри.
„Со оглед на тоа што ова е во голема мера циклус на надградба на софтверот, мојата загриженост е што имаше поголем удел во продажбата кај поевтиниот iPhone 16 отколку кај поскапите уреди“, рече Зино.
„Кога ќе ги погледнете стандардните уреди, тие добија навистина одлична надградба кога станува збор за камерите и внатрешните процесори.
Куо, исто така, објави пократко време за испорака за моделите на iPhone 16 Pro – 1-2 недели за iPhone 16 Pro за време на првиот викенд за препродажба – во споредба со iPhone 15, кој ги чекаше клиентите 3-4 недели за нивните уреди.
Тој укажа на многу фалените функции за вештачка интелигенција на „Apple Intelligence“ кои сè уште не се достапни на уредите (тие треба да почнат да се појавуваат во бета верзија следниот месец заедно со iOS 18.1), како и континуираните борби на компанијата со зголемената конкуренција во Кина.
Функциите за вештачка интелигенција не се доволно силна мотивација за купување нов уред
Одговорот за препродажба може да укаже дека само ветувањето за интегрирани функции за вештачка интелигенција не е доволно за да се извлече Apple од проблемите со iPhone.
Има само толку многу што Apple може да направи физички за да ја подобри камерата на iPhone или да ја прилагоди големината на екранот, а подобрувањата на софтверот, за кои многу потрошувачи веќе се чувствуваат сомнителни, веројатно се потешко се продаваат.
И освен најпосветените фанови на Apple, аналитичарите велат дека повеќето клиенти веројатно сè уште не разбираат зошто карактеристиките на вештачката интелигенција би биле вредни за надградба.
Што е уште поважно, мерките што аналитичарите ги користат за да ја проценат препродажбата не мора да ја кажуваат целата приказна.
Многумина го сметаат времето на испорака, доцнењето помеѓу кога потрошувачите ги нарачуваат своите уреди и кога тие се испорачуваат, како клучен показател за побарувачката. Логиката вели: колку повеќе луѓе нарачуваат iPhone, толку подолго ќе се чека.
Времето на испорака на iPhone 16 е пократко отколку што беше минатата година, но тоа всушност може да биде позитивен знак дека Apple ја подобри својата мрежа на добавувачи, дозволувајќи му да произведува повеќе телефони, побрзо, според аналитичарот на Canalys, Lex Chiew.
Зино од CFRA додаде дека Apple, исто така, можеби го зголемил залихите пред лансирањето, со оглед на притисокот што го имаше да започне голем циклус на надградба со iPhone 16.
Уште еден позитивен знак: извршниот директор на T-Mobile, Мајк Сиверт, изјави за CNBC по првата недела од препродажбата дека операторот продал повеќе iPhone 16s отколку iPhone 15s минатата година.