Од што се плашат пилотите кога летаат, а патниците немаат претстава за тоа?

Сподели со своите пријатели

Кога се качуваме во авион, најчесто обрнуваме внимание на патниците, големината на седиштата, можните турбуленции.

Loading...

Пилотите и вработените во авиокомпаниите се обучени да ги забележат дури и најмалите детали што не се интересни за обичните патници.

Мраз

„Повеќето патници се плашат од турбуленции, но голема е веројатноста дека тие нема да бидат причина за несреќата“, вели вонредниот професор и пилот Танин Гатлин од Универзитетот Метрополитен во Денвер.

Еден од најопасните феномени е мразот.

Безбедносните служби отстрануваат мраз пред полетување, а многу авиони се обложени со материјал што спречува замрзнување на водата во воздухот.

– Кога слетуваме, се спуштаме со побавна брзина затоа што имаме потесен простор за маневрирање – објаснува Гатлин и додава дека во овие моменти моторите не испуштаат топлина додека се симнуваат, така што шансата за создавање мраз е многу поголема.

Сомнителни мириси

Loading...

Мирисите се еден од најзначајните индикации дека нешто не е во ред со авионите.

Предупредуваат за евентуален дефект на моторот или системот за гориво.

– Звуците се секогаш драгоцени, но кабината обично е изолирана од бучава, така што нашиот нос ни кажува многу повеќе за тоа што се случува под крилото.

Мирисите патуваат доста слободно и се препознатливи – објаснува експертот за безбедност во авијацијата Том Фариер.

Аголот под кој светлината влегува во авионот

Искусните пилоти знаат дека ненадејната промена на светлината што влегува низ прозорецот на кабината може да биде првиот знак за промена на правецот.

– Неочекувана промена во аголот под кој паѓа сончевата светлина, покажува дека нешто не е во ред со оптималната траекторија – објаснува Фариер.

Loading...
Image by StockSnap from Pixabay

Информации за доцнење

– Многу патници не обрнуваат внимание на деталните информации за одложувањата на летот, а би требало.

Се фрустрирам кога авионот застанува на пистата и чекам 25 минути без какво било објаснување – рече пилотот на Бизнис Смит, Патрик Смит, додавајќи дека причините за одложувањето не биле премногу комплицирани и ќе ги разбере секој патник.

„Сè може да се објасни само ако ја користите вистинската терминологија и навреме ги соопштите информациите“, објаснува Смит.

Рутина на слетување

Пилотите и екипажот на летот имаат одредено време да подготват сè за безбедно слетување.

Повикот на безбедносниот ремен им е познат на сите кои летале со авион, но не е тајна дека искусните пилоти можат да го предвидат тој момент за неколку секунди.

Loading...

Повеќето патници не забележуваат кога авионот се спушта, особено кога е под 3000 метри.

Секој што ќе го препознае тој момент може да предвиди кога тркалата на авионите ќе допрат до земјата.

Излези за случај на опасност

На многу патници им биле прочитани безбедносните протоколи, но значителен број не би можеле да се справат ако се случи несреќа при слетување.

Причината е едноставна – тие не знаат каде да излегуваат во случај на вонредна состојба.

– Јас секогаш гледам зад мене за да најдам излез, а потоа ги бројам седиштата што ме делат од тоа.

Loading...

Ова го правам за да имам ориентација во случај да се најдам во мрак, чад или под вода.

Ако се појави тотална темнина, лесно е да се избројат местата помеѓу мојата позиција и излезот – објаснува поранешниот пилот на Воздухопловните сили Џон Чезар.

Leave a Reply