Ако сакате од прва рака да го искусите влијанието на климатските промени, треба да отидете во Ес Тренк, една од најубавите плажи во Мајорка.
Масивните бетонски бункери таму, некогаш изградени од тогашниот шпански диктатор Франциско Франко, првично биле скриени меѓу песочните дини.
Тие градби денес станаа трн во око бидејќи подигањето на нивото на морето „проголта“ делови од плажата и радикално го промени крајбрежниот пејзаж.
Научниците пресметале дека сега има 40 метри помалку плажа Ес Тренц од порано.
Доколку продолжи глобалното затоплување, што се предвидува, уште многу плажи на Мајорка би можеле да исчезнат во морето, пишува DW.
„Сведоци сме на огромни загуби на земјиште во медитеранскиот регион“, рече Томас Дворак, кој ја координираше студијата на Федералната агенција за животна средина за ефектите од глобалното затоплување врз туризмот.
Рекорден број на посетители, а се помалку плажи
Ова е многу загрижувачка ситуација за островите како Мајорка, кои се популарни меѓу туристите токму поради нивните пространи плажи.
Но, засега ништо од тоа не се одразува на бројот на посетители. Сосема спротивно. Ова лето Мајорка забележа рекорден број на гости.
„Засега нема докази дека туристите ги менуваат своите дестинации поради климатските промени. Иако предупредувањата за последиците од климатските промени за туристичката индустрија се зголемуваат веќе неколку години, направени се само неколку студии кои покажале конкретни ефекти “, рече Дворак.
„Многу Европејци се робови на нивните навики. Некој кој бил на одмор во Италија во последните 20 години ќе продолжи да оди таму“, додаде тој.
Се чини дека туристите не биле погодени од природни катастрофи, како што е уривањето на глечерот на италијанските Доломити на почетокот на јули, при што животот го загубија 11 лица.
„Доколку поплавите или лавините станат честа појава на истите локации, тоа на крајот ќе се одрази на туризмот во тој регион. Но, досега вакво нешто се случило во различни области“, вели експертот за туризам Дагмар Лунд-Дурлахер од Универзитетот Модул во Виена.
„Луѓето се свесни за опасноста, но не ја поврзуваат со одреден регион. Карибите, на пример, се исклучок. Во септември 2019 година, тропската бура Доријан ги погоди Бахамите, предизвикувајќи огромно уништување што го доведе туристичкиот сектор до неговите колена“, додаде таа.
Исклучок се и скијачките центри во оние региони кои имаат се помалку снег.
„Овде најдобро се гледа врската помеѓу климатските промени и туризмот. Ако ски-центар има малку или никаков снег неколку години по ред, скијачите ќе почнат да се држат настрана“, рече Дворак.
Време е за прилагодување на туристичката понуда?
Исчезнувањето на плажите, сѐ почестите бури, поплавите и недостатокот на снег се само дел од последиците од глобалното затоплување кои сигурно ќе се одразат на туристичката индустрија.
Сушите и топлотните бранови ќе ги одвратат и туристите да ги посетат погодените региони.
Уште во 2008 година, Светската туристичка организација (UNWTO) предупреди за тоа колку туристичката индустрија е ранлива на климатските промени.
Шумски пожари, нови заразни болести, губење на биолошката разновидност, чума на медузи поради затоплувањето на океаните – ова се само дел од аспектите на глобалното затоплување кои во иднина би можеле да претставуваат големи проблеми за популарните туристички дестинации.
Поради тоа, постудените региони на север најверојатно ќе почнат да примаат повеќе туристи.
„Веројатно веќе сега одреден број туристи го избегнуваат Медитеранот во текот на летото поради високите горештини“, рече Лунд-Дурлахер.
„Порано или подоцна нешто ќе мора да се преземе бидејќи туристите ќе почнат да се држат настрана од тие области“, додаде таа.
Во моментов не постои единствен план за прилагодување на глобалното затоплување. Секоја туристичка дестинација треба да преземе мерки специфични за регионот.
На пример, некои африкански национални паркови се борат со шумски пожари, додека делови од Грција се загрозени од недостиг на вода.
На Зилт, популарен германски остров во Северното Море, плажите се еродираат.
Сето ова значи дека решенијата мора да се прилагодат на конкретниот регион. Некои локални жители можеби ќе треба да бараат работа надвор од туристичката индустрија.
Во Италија, вели Дворак, тоа едноставно може да значи дека туристите ќе доаѓаат повеќе во пролет и есен, наместо во жестоките летни месеци.