Практиката позната како „негативно тестирање“ им овозможува на технолошките компании тајно да ја трошат батеријата на уредот на корисникот, да тестираат функции или специфични карактеристики како што се колку брзо работи апликацијата или како се вчитуваат сликите.
Во случајот на Фејсбук, негативното тестирање може да се користи за да се утврди колку брзо се вчитува пораката, а потоа батеријата се троши побрзо од очекуваното.
„Му реков на директорот дека оваа постапка може некому да му наштети. Тогаш добив одговор дека штетата што му се случува на поединец може истовремено да донесе корист за голем број луѓе“, вели Џорџ Хејворд, поранешен вработен во компанијата Мета.
Тој беше отпуштен во ноември минатата година бидејќи одбил да учествува на негативен тест, но оттогаш поднесе тужба против компанијата пред федералниот суд на Менхетен.
За време на неговиот престој во Мета, Хејворд бил задолжен за Месинџер. Стотици милиони луѓе ширум светот ја користат апликацијата секој ден за пораки, гласовни и видео повици.
Во многу земји Messenger е една од клучните алатки за комуникација.
Месинџер моментално има 1,3 милијарди корисници ширум светот, што го прави една од најкористените апликации за комуникација во светот.
„Намерното празнење на батеријата на својот уред може да ја загрози безбедноста на луѓето, особено во околности кога комуникацијата со пријателите е важна или кога е неопходно да се повика полиција или итната служба“, се вели во тужбата поднесена против Мета.
И покрај обвинувањата, Фејсбук секојдневно прави негативни тестови
Хејворд одбил да започне тестирање и поради тоа бил отпуштен.
Тој не знае колку корисници претрпеле потенцијална штета како резултат на практиките на Мета.
Тврди дека меѓу вработените кружи внатрешен документ со наслов „Како да се извршат незгодни негативни тестови“, кој вклучува примери на експерименти кои го компромитираат корисничкото искуство.
Messenger всушност стана една од најпопуларните апликации за комуникација, бидејќи експертите се обидуваат да ја подобрат безбедноста на корисниците со воведување нови опции.
Иако повеќето корисници немаат поим дека нивните уреди можат да се користат за тестирање на одредени компании, овој вид на процедура е секојдневна рутина во работата на креаторите на најуспешните апликации за паметни уреди.