Соработката меѓу Кина и Германија не е ризик, туку гаранција за стабилни односи и можност за иднината, изјави денеска во Пекинг кинескиот претседател Си Џинпинг, во време кога Европската унија се жали на кинеските производи кои ги преплавуваат европските пазари.
Индустриските и синџирите на снабдување на Кина и Германија се длабоко испреплетени, а нивните пазари се крајно меѓусебно зависни, му рече Си на германскиот канцелар Олаф Шолц, кој е во тридневна посета на Кина.
„Мораме сеопфатно да ги развиваме билатералните односи и да ги гледаме од долгорочна и стратешка перспектива“, рече Си.
Ова е прва посета на Шолц на Кина откако минатата година германската влада започна со стратегија за „намалување на ризикот“, со која сака да избегне прекумерна зависност од кинеските добавувачи.
Неговата посета доаѓа во време кога ЕУ изразува загриженост поради заканата за европските компании од кинеските производи, вклучително и електричните возила и другите зелени технологии, кои ги преплавуваат пазарите на Унијата.
Што вели Фон дер Лајен?
Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, се пожали на кинеското прекумерно производство, кое неправилно е поттикнато од „огромните“ државни субвенции.
„Кинескиот извоз на електрични возила, литиумски батерии и фотоволтаични производи не само што го збогати глобалното снабдување и го ублажи инфлацискиот притисок, туку и во голема мера придонесе за одговорот на климатските промени и трансформацијата на зелената и ниска емисија на јаглерод“, рече Кси Шолзу.
„(Германија и Кина) треба да бидат внимателни кога станува збор за растечкиот протекционизам, објективно и дијалектички гледајте на прашањето за производствените капацитети од пазарно ориентирана и глобална перспектива“, рече Кси.
Шолц внимателен
Шолц е внимателен во врска со потиснувањето на Кина, важен пазар за Германија, велејќи дека ЕУ не треба да дејствува од протекционистички, личен интерес.
Сепак, конкуренцијата меѓу Кина и Германија треба да биде фер, изјави Шолц во понеделникот во Шангај.
„Во одреден момент ќе има кинески автомобили во Германија и Европа. Едно нешто што секогаш мора да биде јасно е дека конкуренцијата секогаш мора да биде фер“, им рече Шолц на студентите од Универзитетот Тонги во Шангај.
Со други зборови, дека нема дампинг (пласирање производи на пазарот по прениски цени), дека нема прекумерно производство, дека не се нарушуваат правата на интелектуална сопственост“, вели Шолц.
Во неговата посета на Кина му се придружија и шефови на германски компании како што се Оле Калениус, шеф на Мерцедес-Бенц и Оливер Зипсе, шеф на БМВ, кои ја истакнаа важноста на кинескиот пазар за најголемата европска економија.
„Гледаме повеќе можности отколку ризици“
Кинеско-германските економски врски не само што треба да се негуваат, туку и да се прошират, изјави шефот на Мерцедес-Бенц за германската телевизија АРД од Пекинг, нагласувајќи ја важноста од зајакнување на германската позиција на кинескиот пазар.
Zipse на BMW изрази сличен став за Кина, најголемиот трговски партнер на Германија, истакнувајќи дека неговата компанија гледа „повеќе можности отколку ризици“.
Кина и Германија имаат „огромен потенцијал“ за соработка во традиционалните области како што се машините и производството на автомобили, како и растечките полиња, вклучувајќи зелена трансформација и дигитална вештачка интелигенција, рече Си на Шолц.
Си ја коментираше и Украина
Во врска со кризата во Украина, Си ги повика сите страни да соработуваат со цел што поскоро да се врати мирот и да се спречи конфликтот да излезе од контрола.
Кина ги поддржува сите напори за мирно решение, како и одржувањето на меѓународна мировна конференција признаена од Русија и Украина со еднакво учество на сите страни, изјави Кси на германската канцеларка.