Во Барселона посетителите беа прскани со водени пиштоли како знак на гнев кај локалното население поради прекумерниот туризам.
Од друга страна, во Копенхаген туристите ќе добиваат финансиски и други стимулации за доаѓање – се додека се однесуваат одговорно.
Се чини дека главниот град на Данска го спречува трендот на други туристички жаришта кои се борат под товарот на премногу туристи, обидувајќи се да привлече само добро воспитани, социјално и еколошки свесни патници.
Националниот туристички одбор воведе програма за поттикнување на климатско и одржливо однесување.
Од понеделник ќе ги наградуваат оние кои ќе се одлучат да возат велосипед, да се возат со јавен превоз или да се занимаваат со мали работи како градинарство или собирање ѓубре на пристаниште или градски паркови.
Луѓето кои се појавуваат со своите чаши за повеќекратна употреба може да очекуваат да добијат бесплатен пијалок на одредени места, додека другите поволности за добро однесување вклучуваат бесплатен коктел во барот на покривот или дополнително време поминато на комплексот за вештачки скијачки патеки во градот.
„Сите наши избори имаат влијание врз животната средина, па зошто да не носиме свесни одлуки кои ќе ни користат на сите и за кои ќе бидеме наградени? предложено од организаторите од CopenPay.
Микел Аро-Хансен од официјалниот одбор за туризам Wonderful Copenhagen рече дека се надева дека идејата ќе послужи како инспирација за другите градови да ја прифатат бидејќи бараат остварлив начин да создадат повеќе заемно корисни и помалку оптоварувачки односи меѓу туристите и локалното население.
„Мораме да обезбедиме туризмот, наместо да биде товар за животната средина, да се трансформира во сила за позитивни промени“, рече тој.
Тој додаде дека со прифаќање на елементите на т.н економијата на искуство, исто така, поттикна повеќе позитивни средби меѓу туристите и локалните жители.
„Нашите главни цели се да го направиме патувањето поодржливо. Но, ќе успееме само ако успееме да го надминеме големиот јаз помеѓу желбата на посетителите да се однесуваат на одржлив начин и нивното вистинско однесување“.
Тој додаде дека предизвикот е „покомплексен отколку што звучи“.
„Сакаме посетителите да донесуваат посвесни одлуки кои се попријателски кон климата и се надеваме дека имаат поисплатливо патување“, додаде Ааро-Хансен.
„Топлотото добредојде“ понудено од градот, како што го пее Дени Кеј во истоимената песна, треба да биде стандардно, за разлика од несаканите сцени со кои се соочиле туристите во другите дестинации кои не успеале да управуваат со понудата и побарувачката на посетители, градските лидери рече.
Барселона не е единствената популарна туристичка дестинација која е пренатрупана, а локалните жители преземаат драстични мерки во обид да го задржат или контролираат зголемувањето на патувањата.
Дневните патници во Венеција сега треба да плаќаат нова дневна такса од 5 евра, додека туристите во старото пристаниште во Дубровник неодамна беа повикани да избегнуваат користење или кревање куфери на тркала, поради какафонијата што ја создаваат додека се влечат по калдрманите улици.
Мајорка, Ибица и другите Балеарски Острови во меѓувреме воведоа строги ограничувања за консумирање алкохол.
Други дестинации експериментираат со низа методи, од издавање билети до зони со ограничени посетители до контрола на протокот.
Властите го гледаат CopenPay, кој првично ќе трае до 11 август, како пилот проект кој може да се повтори и прошири доколку биде успешен.
Ова во иднина би можело да вклучи и наградување на посетителите кои патуваат во Копенхаген со воз наместо со авион.