Асошиетед прес објави упатства за вештачката интелигенција во средата, велејќи дека алатката не може да се користи за создавање содржини и слики за објавување во сервисите за вести, додека го охрабрува персоналот да се запознае со технологијата.
АП е една од новинските организации кои почнаа да поставуваат упатства за тоа како да се интегрираат технолошките алатки кои брзо се развиваат како што е ChatGPT во нивната работа.
Во четврток, АП ќе го вклучи, заедно со речник на термини, како поглавје во својот влијателен „Stylebook“, кој ги советува новинарите како да пишуваат.
„Нашата цел е да им дадеме на луѓето добар начин да разберат како можеме да бидеме малку експериментални, но и да бидеме безбедни“, рече Аманда Барет, потпретседател на АП за стандарди за вести и вклучување.
Институтот Поинтер, тинк-тенк за новинарство, оваа пролет ги повика новинарските организации да создадат стандарди за употреба на вештачка интелигенција и да ги информираат своите читатели и гледачи за тоа, велејќи дека тоа е „трансформациски момент“.
Генеративната вештачка интелигенција има способност да креира текст, слики, аудио и видео по команда, но сè уште не е целосно способна да разликува факти од фикција.
Како резултат на тоа, АП вели дека материјалот генериран со вештачка интелигенција треба внимателно да се провери, исто како и материјалот од кој било друг извор на вести.
Слично на тоа, АП рече дека фото, видео или аудио сегмент генериран од вештачка интелигенција не треба да се користи освен ако тој изменет материјал сам по себе не е предмет на приказна.
Тоа е во согласност со технолошкиот магазин Wired, кој рече дека не објавува приказни генерирани од вештачка интелигенција, „освен ако поентата на приказната е фактот дека таа е генерирана од вештачка интелигенција“.
„Сите приказни мора да бидат целосно напишани од вас“, напиша главниот уредник на „Инсајдер“, Николас Карлсон во меморандум на персоналот дистрибуиран до читателите.
„Вие сте одговорни за точноста, правичноста, оригиналноста и квалитетот на секој збор во вашите приказни“.
Случаите на „халуцинации“ или фабрикувани факти генерирани од вештачката интелигенција веќе се широко објавени, што го прави важно за корисниците да знаат дека постојат стандарди за „да се осигура дека содржината што ја читаат, гледаат и слушаат е потврдена, веродостојна и правична. колку што е можно“, пишува „Поинтер“.
Новинските организации наведоа начини на кои генеративната вештачка интелигенција може да биде корисна, но не и за она што е објавено како вест или фото и видео извештај.
Може да им помогне на уредниците во АП, на пример, да составуваат резимеа на приказни што би можеле да им помогнат на уредниците да пишуваат наслови или да генерираат идеи за приказни, известува Wired.
Карлсон рече дека од вештачката интелигенција може да се побара да предложи можни промени за да се направи приказната поконцизна и почитлива, или да излезе со можни прашања за интервју.
АП веќе една деценија експериментира со поедноставни форми на вештачка интелигенција, користејќи ја за да креира вести за спортски резултати и технички извештаи за корпоративната заработка.
Тоа е важно искуство, рече Барет, но „сè уште сакаме внимателно да преминеме во оваа нова фаза, внимавајќи да го заштитиме новинарството и нашиот кредибилитет“.
Креаторот на ChatGPT, OpenAI и Асошиејтед прес минатиот месец објавија договор со компанијата за вештачка интелигенција за да добијат дозвола да ја користат архивата на вести на АП за цели на обука за вештачка интелигенција.
Новинските организации се загрижени дека компаниите со вештачка интелигенција го користат нивниот материјал без дозвола или плаќање.
News Media Alliance, која застапува стотици издавачи, објави изјава за принципите за заштита на правата на интелектуална сопственост на своите членови.
Некои новинари изразија загриженост дека вештачката интелигенција би можела да ги замени работните места што ги извршуваат луѓето, и таа е предмет на голем интерес, на пример, во преговорите за договор меѓу АП и нејзиниот синдикат, News Media Guild.
Со заштитните мерки, АП сака нејзините известувачи да се запознаат со технологијата, бидејќи ќе треба да известуваат за неа во наредните години, рече Барет, потпретседател на АП за стандарди и вклучување вести.
„Stylebook“ на AP – водич за новинарска пракса и правила за користење на терминологијата во извештаите – во поглавјето што ќе биде објавено во четврток ќе ги објасни многуте фактори кои новинарите треба да ги земат предвид. обѕир кога пишуваат за таа технологија.
„Приказната за вештачката интелигенција оди многу подалеку од бизнисот и технологијата“, вели АП.
„Се работи и за политика, забава, образование, спорт, човекови права, економија, еднаквост и нееднаквост, меѓународно право и многу други прашања. Успешните приказни за вештачка интелигенција покажуваат како овие алатки влијаат на многу области од нашите животи“.
Тоа поглавје содржи речник на терминологија, вклучувајќи машинско учење, податоци за обука, препознавање на лица и „алгоритамска пристрасност“.
„Малку треба да се смета за последниот збор на оваа тема. Комисијата што ги истражува насоките на оваа тема се состанува еднаш месечно“, рече Барет.
„Целосно очекувам дека ќе мораме да ги ажурираме упатствата на секои три месеци бидејќи пејзажот се менува“, рече таа.