Со цел да се намали метежот, Њујорк планира од јануари да воведе такса од девет долари за возење на Менхетен, чија примена државата ја прекина на почетокот на годинава на неопределен период, изјави синоќа гувернерката на Њујорк, Кети Хочул.
Програмата за наплата за метеж во Њујорк, прва од ваков вид во САД, првично бараше дневна патарина од 15 долари за приватни возила што возат низ Менхетен јужно од 60-та улица, почнувајќи од 30 јуни.
Лондон воведе слична такса во 2003 година.
Меѓутоа, непосредно пред тој датум, Хочул го стави планот во мирување на неодредено време, наведувајќи ја високата инфлација и желбата да не ги обесхрабрува патниците и туристите.
Но, Њујорк сега брза да ја воведе таксата пред новоизбраниот претседател Доналд Трамп да ја преземе функцијата.
Трамп во четвртокот рече дека воопшто не се согласува со одлуката за воведување на таксата.
„Тоа ќе го стави Њујорк во неповолна положба во споредба со конкурентските градови и држави, а компаниите ќе бегаат“, рече тој.
Хочул рече дека новата основна такса за патнички возила ќе биде 9 американски долари, 40 отсто помалку од првично објавеното.
Таа рече дека патарината е клучна за нови инвестиции во метрото и автобусите во Њујорк и ќе поддржи 15 милијарди долари за задолжување за инвестирање во подобрувања на јавниот транспорт.
Камионите и автобусите ќе плаќаат до 21,60 долари за такси, а ноќните патувања ќе бидат со попуст за 75 проценти.
Надоместокот ќе се наплатува еднаш дневно на сопствениците на автомобили без оглед на бројот на возења, додека таксито ќе плаќаат 75 центи по возење во зоната на Менхетен, а возилата на Uber или Lyft резервирани преку апликацијата ќе плаќаат 1,50 долари.
МТА, која е одговорна за метрото, автобуските и приградскиот железнички систем во Њујорк, кој го користат шест милиони луѓе секој ден, проценува дека воведувањето на такси може да го намали сообраќајниот метеж за 17 отсто, да го подобри квалитетот на воздухот и да ја зголеми употребата на јавниот транспорт за 1 до 2 проценти.