Европските тинејџери може да видат промена во нивните препораки на YouTube, откако видео платформата соопшти дека ќе престане да ги насочува кон одредени видови видеа за здравје и фитнес, особено оние што „идеализираат“ одредени типови на тело.
YouTube – која е меѓу најпопуларните апликации за социјални медиуми за тинејџери – препорачува видеа кои се слични на оние што одреден корисник ги гледал претходно.
Тоа значи дека луѓето можат да паднат во повратни информации, гледајќи многу слични видеа по ред и повремено вклучувајќи се во поекстремни содржини, пишува Euronews.
YouTube првпат ги воведе овие ограничувања во САД минатата година, а сега ги проширува во Европа и ширум светот, според упатствата од советодавниот одбор за млади и семејство.
Новото правило е обид да се спречат тинејџерите да формираат „негативно верување во себе“, се вели во соопштението на д-р Гарт Греам, кој раководи со YouTube Health и Џејмс Бесер, директор за управување со производи на YouTube Youth.
Која содржина е ограничена?
Што значи ова и која содржина ќе биде ограничена сега? Кои видеа ќе ги ограничи YouTube за тинејџерите?
YouTube најави дека сега ќе ги ограничи препораките за повторување на видеата кои:
– Идеализираат одредени нивоа на фитнес или групи на тежина
– Споредуваат и идеализираат одредени физички карактеристики или
– Оние кои се „социјално агресивни“, што значи дека покажуваат заплашување или се борат.
Овие типови на содржини „може да бидат безопасни како едно видео, но може да бидат проблематични за некои тинејџери ако се гледаат повеќе пати“, велат Греам и Бесер.
Како социјалните медиуми влијаат на сликата за телото?
Социјалните медиуми може да доведат до лоша слика за телото, нарушувања во исхраната и проблеми со менталното здравје, според главниот преглед на 50 студии од 17 земји објавени само во изминатата година.
Тоа е затоа што луѓето имаат тенденција да се споредуваат со другите што ги гледаат на интернет, да го интернализираат слабиот или „фит“ стандард како идеален тип на тело и да се вклучат во самообјектификација.
Тоа не значи дека сите се подеднакво погодени.
Жените и девојките, луѓето со прекумерна тежина и оние кои веќе имаат лоша слика за телото имаат тенденција да бидат најмногу погодени од содржината на социјалните мрежи, додека луѓето кои се чувствуваат добро со своето тело и кои имаат висока писменост на социјалните мрежи се помалку погодени – динамика која истражувачите наречете „само-овековечен циклус на ризик“.
Во меѓувреме, студија од 2021 година покажа дека фитнес јутуберите – наречени заедницата „Fitspiration“ – промовираат нездраво однесување и дека гледачите ги зајакнуваат тие практики во коментарите.
Кои други чекори ги презеде YouTube?
YouTube веќе го ограничува пристапот на тинејџерите до некои содржини кои вклучуваат нарушувања во исхраната и физички пресметки.
Со новата политика, YouTube може да ги насочи луѓето и на кризни телефони кога бараат работи поврзани со самоубиство, самоповредување и нарушувања во исхраната.
Компанијата, исто така, соопшти дека работи со организации во Германија и Франција за да развие ажурирања на нејзините поставки.
Што прават регулаторите за овој проблем?
YouTube и другите социјални мрежи се на удар на критики поради нивното влијание врз менталното здравје и благосостојбата на младите луѓе, а некои влади се заканија дека ќе го решат проблемот.
Во Обединетото Кралство, на пример, регулаторот за комуникации Офком им нареди на технолошките компании во мај да преземат чекори за да ги спречат нивните алгоритми да „препорачуваат штетна содржина за децата“, вклучително и содржина за самоповредување и нарушувања во исхраната.
Законот за дигитални услуги на Европската унија, кој беше усвоен во 2022 година, исто така ги повикува технолошките гиганти да го ограничат пристапот на децата до содржини што можат да им наштетат на нивното „здравје, физички, ментален и морален развој“.