Шведска упати официјално барање до Кина да соработува во истрагата за сомнителна саботажа по ненадејното прекинување на двата подводни интернет кабли во Балтичкото Море на почетокот на овој месец, откако податоците од надзорот поврзаа кинески брод со инцидентите.
„Шведска испрати официјално барање до Кина да соработува со шведските власти со цел да се разјасни што се случило“, изјави шведскиот премиер Улф Кристерсон за новинарите во четвртокот, пренесе Си-Ен-Ен.
Кристерсон, исто така, рече дека Шведска побарала кинескиот брод да биде вратен во шведските води за да помогне во истрагата. Бродот моментално е закотвен во меѓународните води во теснецот Категат меѓу Данска и Шведска.
Два кабли – Арелион, кој ги поврзува Финска и Германија, и Ц-Лион 1, кој ги поврзува Шведска и Литванија – беа исечени во рок од 24 часа на 17 и 18 ноември.
Инцидентите се случија само неколку недели откако Соединетите Американски Држави предупредија дека Москва можеби планира да ја таргетира клучната подводна инфраструктура. Германскиот министер за одбрана Борис Писториус тогаш изјави дека „никој не верува дека каблите биле случајно оштетени“.
Шведското обвинителство минатиот вторник објави дека Националната единица за меѓународен и организиран криминал отворила прелиминарна истрага за сомневање за саботажа во врска со отсечените кабли. И Националната истражна канцеларија на Финска, исто така, покрена истрага.
Податоците за следење на бродовите собрани од Кплер покажаа дека кинески товарен брод поминал преку два подводни комуникациски кабли околу времето кога биле пријавени нивните прекини.
Бродот наречен „Ји Пен 3“ пловел од Балтичкото Море откако застанал на пристаништето Вистино во Русија.
Податоците од следењето покажаа дека преминал и со друга подводна инфраструктура во Балтичкото Море, вклучувајќи четири гасоводи и нафтоводи, далновод и уште еден телекомуникациски кабел во изградба.
Запрашан за бродот за време на прес-конференцијата во средата, портпаролот на кинеското Министерство за надворешни работи Лин Џијан рече дека „не е свесен за ситуацијата“ и дека кинеските бродови „се придржуваат до релевантните закони и прописи“.