Жолти фарови – да или не?

Сподели со своите пријатели

Фаровите што емитуваат жолто светло во денешно време се забранети. Тие даваат некои предности при возење во магла, а прашањето што се поставува е дали современите решенија можат да го компензираат тоа?

Loading...

Добро се сеќаваме на поранешните француски модели на автомобили, кои најчесто ги имаа познатите жолти фарови. Денес, оваа технологија е забранета за употреба, освен во случај на постари возила кои имаат вакви светла во фабриката.

Јасно е дека предноста на таквите фарови се истакнува во зима, кога маглата ја попречува видливоста. Жлтата светлина не е толку интензивна како белата, поради таканаречениот ефект „Рајлиево расејување“.

 

 

Тоа е еластично расфрлање на светлината, каде што брановите се рефлектираат во честички со многу помали димензии од целосната бранова должина на светлината, кои можат да бидат атоми или молекули.

Овој тип на расејување се случува кога светлината поминува низ проѕирни цврсти материи или течности, но најчесто се гледа во гасови. Расејувањето на Рејли е резултат на електричната поларизација на честичките. Во тој случај, честичката станува мал дипол што зрачи, а зрачењето се гледа како расфрлана светлина.

Loading...

 

 

Убијци на светлина

Меѓутоа, се поставува прашањето, зошто е забранет овој тип на фарови? Причината лежи во функционалниот принцип на жолти светилки, објаснува Стефан Пјеконка, маркетинг менаџер на компанијата „Хела“. Бојата на француските халогени фарови е „весела“, но ова решение, без разлика дали е обоена жолта сијалица или огледало, неизбежно оди рака под рака со еден голем недостаток, нагласува Пјеконка: „Таквата конструкција секогаш одзема светлина, без разлика дали тоа е жолто, сино или зелено. “”

Така, жолтите фарови беа всушност „убијци на светлина“, бидејќи сините спектрални компоненти ќе бидат неутрализирани со минување низ жолтата леќа. Иако жолтите фарови обезбедија подобра видливост при магла, тие беа генерално инфериорни на сите други нивоа, со помал интензитет на светлина, така што возачот не го доби степенот на осветлување што можеше и требаше да го добие.

 

Loading...

 

LED светлина

Иако современите LED фарови исто така може да испуштаат жолто светло, и без боење, дури и тогаш ќе недостасува сината спектрална компонента, а тоа ќе создаде друг проблем.

„Емисијата на природна боја и добриот контраст се клучни за разликување на објектите во темна средина. Ова е особено точно за постарите лица “, вели Пјеконка. „Фините нијанси може да се препознаат само во темнина во присуство на јасни бои и контрасти.“ Меѓутоа, во жолта светлина, тоа е токму она што се губи и се станува сива маса.

 

 

Студениот ден е најбезбеден

Loading...

Дури и во зимски услови, од таа причина, белите светла се сметаат за оптимално решение. „Изворот на светлина во текот на денот, кој ги содржи сите компоненти на бојата, повторно обезбедува најприродна средина“, вели Пјеконка. Сепак, таквите фарови светат синкаво во споредба со халогените светла од постариот дизајн.

Нивната светлина има температура од околу 3.000 келвини, и затоа е повеќе во опсегот на перцепција како пријатна, топла бела светлина. Со посветла боја, од 6.000 до 8.000 келвини, дневната светлина, чија температура на бојата ја постигнуваат само ксенонските или LED фаровите, наликува на осветлување во операционата сала.

 

Leave a Reply