Научниците создадоа нов цврст лепак кој ќе најде примена во воздухопловството и автомобилската индустрија

Сподели со своите пријатели

Тим научници од Националната лабораторија Oak Ridge на американското Министерство за енергетика ORNL успеаја да ја претворат обичната пластика за домаќинството во лепак за повеќекратна употреба, чија мала количина може да издржи товар од дури 130 килограми.

Loading...

Новиот лепак може да се рециклира и ги одржува перформансите на температури до 200 степени, па може да се нанесува на високи температури, пренесува порталот Construction.

Како што е наведено, предностите на лепилото во индустријата и заштитата на животната средина се во заштедата на ресурси и намалувањето на отпадот.

Може да се користи за поправка или корекција на скапи грешки, а потоа да се преработи за нова употреба во предизвикувачки апликации.

Истражувачите користеле полистирен-б-поли (етилен-ко-бутилен) -б-полистирен или SEBS, гумен полимер што може да се најде во четкичките за заби, рачките на воланот и пелените, како почетна точка.

Научниците го опремиле со нови моќни својства со промена на неговата хемиска структура и користење на техниката на комбинирање наночестички од силициум диоксид и полимери со помош на соединенија наречени естри на бор.

Резултатот е нов вкрстено поврзан композитен материјал, наречен SiNP, и динамични вкрстени мостови кои се типично некомпатибилни материјали.

Боронските естери се клучни за повторна употреба на лепилото бидејќи овозможуваат вкрстено поврзани врски да се формираат и да се прекинат повеќекратно.

Loading...

Овие вкрстени врски всушност се движат во новиот материјал, овозможувајќи му да се залепи на површини доволно силни што квадратен сантиметар може да издржи приближно 130 kg товар.

Тестовите на цврстина и обидите да се одвои материјалот со сила покажале дека ова лепило ги надминува сите комерцијално достапни лепила и е еден од најтврдите материјали некогаш направени.

Како што беше објавено, научниците објаснија дека цврстиот лепак е тешко да се дизајнира бидејќи мора да биде и флексибилен, па предизвикот бил да се додаде цврстина на флексибилниот материјал без да се изгуби неговата цврстина.

Претпоставката е дека ќе најде примена во воздухопловството, автомобилската индустрија и градежништвото, па сега се работи на комерцијализација и подобрување на технологијата.

Истражувањето е објавено во списанието Science Advances.