Дали 5G услугите се закана за воздушниот сообраќај?

Сподели со своите пријатели

Авиокомпаниите побрзаа да ги пренасочат или откажат летовите кон САД, плашејќи се дека активирањето на базните станици за мрежите 5G во близина на аеродромите може да предизвика проблеми со уредот.

Loading...

Федералната управа за авијација на САД (FAA) објасни дека потенцијалното пречки во брановите од уредите 5G може да влијае на отчитувањето на висината кај некои авиони, а авиокомпаниите го наведуваат Боинг 777 меѓу моделите во центарот на вниманието.

 

 

Emirates, All Nippon Airways, Japan Airlines и Lufthansa веќе најавија замена на Boeing 777 и 747-8, а здружението на авиокомпании Airlines for America предупреди дека значителен број авиони со широка карта може да станат неупотребливи.

Што е проблемот?

Соединетите Американски Држави доделија концесии за 5G фреквенции кои се движат од 3,7 до 3,98 GHz на мобилните оператори на аукција во почетокот на 2021 година за околу 80 милијарди долари.

Loading...

Администрацијата за воздухопловство предупреди на можноста за пречки меѓу брановите на уредите 5G и оние во авионите кои работат во опсегот на фреквенции од 4,2 до 4,4 GHz.

 

 

Се стравува дека фреквенциите доделени на мобилните оператори се премногу блиску до тој опсег.

Колку е поголема фреквенцијата, толку е побрза услугата. Ова правило ги поттикнува мобилните оператори да работат на повисоки фреквенции со цел целосно да ги искористат предностите на 5G технологијата.

Некои од фреквенциите што се продаваат на аукција се користат за сателитско радио, но префрлањето на 5G значи многу поголем сообраќај.

Извршниот директор на „Јунајтед ерлајнс“, Скот Кирби, во декември изјави дека директивите на FAA за 5G ќе спречат користење на околу 40 големи аеродроми во САД.

Loading...

 

 

„Специфичен“ воздушен простор

Во 2019 година, Европската унија постави стандарди за 5G фреквенции во опсег од 3,4 до 3,8 GHz, пониски од оние во САД. Тие се веќе во употреба во многу земји членки и не предизвикаа никакви проблеми.

Агенцијата за воздухопловна безбедност на ЕУ (ЕАСА) на 17 декември минатата година соопшти дека проблемот со пречки меѓу уредите 5G и оние во авионите е специфичен за воздушниот простор на САД.

„Ризикот од опасно мешање досега не е идентификуван во Европа“, се вели во соопштението.